Citat fra: Gustav Hansen Dato 7/03-25, 16:18Citat fra: Worm Dato 7/03-25, 15:22Citat fra: anho Dato 7/03-25, 14:45Citat fra: Worm Dato 7/03-25, 13:05Citat fra: anho Dato 7/03-25, 11:28Citat fra: Worm Dato 7/03-25, 06:24Citat fra: Michael Deichmann Dato 7/03-25, 06:17Stort set alle stationer er oprindeligt placeret i udkanten af byen i sin tid. Det er byerne der er vokset ned omkring stationerne. Just saying.
Nu ikke ødelægge en god historie og dogme
Jernbanestationer ligger i centrum mens de fleste bor 2-4 km væk.
At bymidterne efterhånden er døde områder.
At virksomhederne forlænget er flyttet til industriområderne UDENFOR byerne.
At omfartsvejen sjældent har god forbindelse til bymidten og Jernbanestationen.
Alt det et ligegyldigt.
Men sådan ser vi forskelligt på verden.
Du kunne jo også bare prøve at sammenligne eksempler fra virkeligheden. Vis os nogle passagerstatistikker fra stationer der ligger uden for byer, og sammenlign dem så med stationer der ligger inde i byerne.
Hvis du gør det, har du et sagligt begrundet argument. Men lige nu argumenterer du kun på hvordan du "synes" at verden burde fungere, og ikke på hvordan den faktisk fungerer. Sidstnævnte kræver tal.
Hint: prøv at sammenligne Køge St og Køge Nord St på passagertal.dk. Vælg først Jernbaner og så Stationskatalog når du kommer ind på siden.
Siden dubmener at du ved bedre og åbenbart har tid- så kom selv med dokumentation for at jeg tager fejl.
Nej. I samtlige diskussioner jeg har set dig deltage i her på forum har du konsekvent nægtet at vise tal. I et par tilfælde har du, efter at jeg har bedt dig om det gentagne gange, linket til rapporter (som rent faktisk var opinionsartikler), som dog viste det stik modsatte af dine påstande.
Jeg gider ikke gøre benarbejdet for dig længere. Det har jeg gjort mange gange før.
Citat fra: Worm Dato 7/03-25, 13:05Indtil da har INGEN af os mere ret end den anden!
Sjovt nok har jeg ikke fremført én eneste påstand i denne tråd, så jeg kan hverken have ret eller tage fejl.
Men jeg kender fakta. Hvis du ønsker at kende dem, bør du kigge efter tallene. Men hvis du gerne vil leve videre i uvidenhed skal du da være velkommen til det.
Det slap du nemt ved. Du kender fakta - men vil ikke fortælle det.
Så kender du jo ikke fakta - men vil blot gøre dig klog.
Det har jeg ikke meget respekt for.
Men hvor godt kender du Ringsted?
Hvor har byudviklingen været i de sidste 25-30 år?
Hvor ligger den nuværende station i forhold til hvor byudviklingen har foregået?
De oplysninger du mener at kende - tvivler på at de reelt kan sige noget om potentialet for nye rejsende til og fra Ringsted.
Det du henviser til er tal over nuværende og tidl.
rejsende - men ikke noget om hvor folk bor, hvor de arbejder, om folk nær Glumsø og Haslev vælger Ringsted station grundet flere og hyppigere afgange.
Så dine tal er næppe brugbare.
Hvad med at dele dine egne tal, hvis du har dem? Du siger jo selv at du ikke har meget respekt for bare at "gøre sig klog" uden at have fakta til at bakke det op. Anho kom jo faktisk med nogle tal, du mener bare de er ligegyldige. Så hvor er dine tal, som faktisk er af betydning?
Anho siger han kender.r fakta og så henviser han til noget som er ubrugeligt.
Så jeg ved ikke hvad det er for tal du mener han oplyser.
Essensen er at os almindelige dødelige næppe har adgang til de tal som kunne belyse et evt. potentiale for flere rejsende ved at flytte stationen.
Det kræver tal over beboere og arbejdsforhold for pågældende opdelt efter områder I Ringsted og omegn.
Omegnens er givet nok større end de fleste umiddelbart gør sig klart.
Potentielle togrejsende som bor helt ned mod Haslev Glumsø, Slimminge, Fjenneslev og nok op mod Store Merløse vil givet vælger Ringsted grundet hyppigere togafgange og større udvalg af destinationer.
Men for at de i større omfang ville gøre dette - så kræver det lettere adgang til Ringsted station og bedre langtidsparkering end det er og formentlig fortsat vil være muligt at imødekomme ved den nuværende station.
Så hvor skaffer man disse data?
Næppe der hvor Anho tror.
Så fakta har Anho derfor næppe.