Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Forskønnelse af Malmparken og Ballerup stationer
CitatPå Malmparken Station prioriteres bedre belysning på trapper og adgangsveje, maling af overflader for at genskabe stationens status som kunstværk, ny belægning på trapper og i venterum samt opdatering af taktile skilte.

Jeg har simpelthen aldrig tænkt på Malmparken station som et kunstværk, men det er da noget at tænke over, næste gang jeg er på de kanter.

Tiltrængt.
Belysning på perronerne Ballerup St. er slemmt. Man har arvet fortidens synder at man byggede en station under bygninger i terrænkote.

Malmparken er et fornemt eksempel for skandinavisk farvesætning - om man kan lide det eller ej - der var tænkt på det. Er man på stedet, man må gerne kigge efter de mange in-situ støbte former og detaljer. i solskin er det lidt mere tydeligt: https://danskejernbaner.dk/vis.station.php?FORLOEB_ID=997&content=Malmparken-S-togstrinbr%C3%A6t-(Mpt)

og inden nogen fra fastlandet råber: Der flyttes et pænt antal mennesker på Malmparken - et tal der ikke er bleg at blive sammenlignet med stolte stationer som Esbjerg.

p.s. Hvis vi skynder os kan vi nå at rive i knolden på de klaphætter der udtænkte beslyning på Flintholm St.
Det så godt ud da det var nyt, for at vedligeholde det, skal der ansættes folk med vinger.

Forskønnelse af Malmparken og Ballerup stationer
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 6/03-25, 14:40.
Seneste redigering: 6/03-25, 14:41 af Per Holm
Citat fra: Thorfinn Dato  6/03-25, 12:22... på Flintholm St. Det så godt ud da det var nyt, for at vedligeholde det, skal der ansættes folk med vinger.

Rejser så godt som altid over Flintholm (bor på nabostationen) og føler mig ganske godt oplyst.

Lyskæderne giver mig det lys jeg har behov for og Hoffmann-klodserne er dels gode at sidde på og beskytter dels mod at folk parkerer bil i sporet.

mvh. Per

... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  6/03-25, 14:40Lyskæderne giver mig det lys jeg har behov for og Hoffmann-klodserne er dels gode at sidde på og beskytter dels mod at folk parkerer bil i sporet.
:)  :)  :)
Intet er så skidt at det ikke er godt for noget.

Gå op Sider:[1]

Svenska-lok
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak