Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Plan for risikotræer langs banen
Plan for risikotræer langs banen
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 26/02-25, 12:51.
Seneste redigering: 26/02-25, 12:55 af Per Holm
Citat fra: Transportministeriet Dato 26/02-25, 12:51" Samlet set er Forligskredsen bag togdriften i Midt- og Vestjylland samt på Svendborgbanen enige om, at der ikke på nuværende tidspunkt skal iværksættes yderligere eller nye kontraktuelle tiltag over for GoCollective."

https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/14281897/uforudsete-haendelser-har-udfordret-gocollective?publisherId=5278762&lang=da

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Firligskredsen finder, at GoCollective har for mange aflysninger af togafgange, men at disse for en væsentlig del skyldes udefra kommende hændelser, som har været svære at forudse, som eksempelvis væltede træer.

GoCollective slap således for nærmere tiltale - denne gang. Kan man se dem ånde lettet op?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
AR 1018 mod Aarhus, AR 1028 mod Struer og AR 2046 mod Vejle, Herning 22.02.2025 (nm).

M.v.h.
Niels

Plan for risikotræer langs banen
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 27/02-25, 12:58.
Citat fra: Niels Munch Dato 27/02-25, 11:57GoCollective slap således for nærmere tiltale - denne gang. Kan man se dem ånde lettet op?

Hvis GC nogensinde har været nervøse?

De har hele tiden vidst hvilke risici de havde påtaget sig, vidst hvilke forbehold for force majeure der var taget og vidst at der ikke sådan "bare lige" har kunnet tages en anden leverandør ind og køre for GCs regning.

Det har ikke lignet en tabersag ved en voldgift.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 27/02-25, 12:58
Citat fra: Niels Munch Dato 27/02-25, 11:57GoCollective slap således for nærmere tiltale - denne gang. Kan man se dem ånde lettet op?
Hvis GC nogensinde har været nervøse?
.....

Det var nu de martrede tog, jeg tænkte på, og ikke kapitalfond-folkene.

"De må tage, hvad der kommer", som manden sagde til lever og nyrer, da han drak finsprit.

Nu sidder GoCelective og griner af den vat nisse til Trafikminister, ja vi kan bare gøre som det passer os det sker der ikke noget ved

så vi skal nok ikke forvente GoCellective kommer til og kører alle tog i den kontrakt de har ( og den skal nok blive forlænget ) så det kommer til og tage op mod 10 år inden der kommer en ny kontrakt
 

Plan for risikotræer langs banen
Af andersj, Aalborg. 27/02-25, 23:19.
Nuværende kontrakt løber til december 2028 og kan af ministeriet forlænges med 2 år til december 2030.

Anders

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak