Citat fra: Michael Deichmann Dato 25/02-25, 23:15Godt så - ud over lidt lokal stolthed og så'n - hvor mange af de 100.000 har så daglige ærinder i hovedstaden? Næppe mange så hvorfor skulle man smide penge efter køreledninger når batteritog kan klare opgaven for måske de 95+ % af befolkningen?
Jeg har aldrig fattet den der fascination af at for enhver pris kunne køre til Hovedstaden de få gange man så måtte have et ærinde.
Kan ikke tale på veje af andre men personlig er jeg ikke meget optaget af en mulig direkte forbindelse til København, selvom det også er en ekstra fordel, men jeg synes, at fremtidsikre en bane, og i øvrigt en bane der knytter to stærk voksende byer sammen (Herning og Vejle), det betyder at elektrificere den.
Man kunne på den måde vende den om og sige: jeg har aldrig forstået fascination af at for enhver pris kunne spare nogle få penge ved at vælge en kortsigtet, meget specificeret og ufleksibel løsning, der øvrigt heller ikke nemt tillader direkte forbindelser til KBH eller Odense, fremfor simpelthen at elektrificere jernbanen.