Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Midtjyske skal kører på Thybanen i 3 måneder og godstog via Struer til Ålborg
Gå ned Sider:[1] 2
På grund af sporarbejde og deraf arbejdsløse lokomotivfører ved midtjyske jernbaner, så skal midtjyske jernbaner værer med til kører på thybanen fra Marts måned og 3-4 måneder frem, med bl.a. deres egen desirotogsæt. Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Hvilke desiro tog?
Mener ikke de har nogen?

At bruge lokofører giver mening, men skal de ikke have guide (det hedder det ikke)

De har 4 stk, der betjerner Holstebro - Skjern banen, deres lokomotivføere køere strækningsindøvelse på thybanen i øjeblikket. Selv om nogle af dem er gamle DSB folk der har kørt på Thybanen før...

Nåe ja - det vil da være en super løsning på kort sigt.
Bjarke

Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36På grund af sporarbejde og deraf arbejdsløse lokomotivfører ved midtjyske jernbaner, så skal midtjyske jernbaner værer med til kører på thybanen fra Marts måned og 3-4 måneder frem, med bl.a. deres egen desirotogsæt. Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko
Det vil da hjælpe GoCollective's matriale mangel.

Citat fra: bjarkemm Dato 11/02-25, 16:08Nåe ja - det vil da være en super løsning på kort sigt.
Bjarke

På lang sigt (sensommeren) bliver de fire Desiro togsæt helt ledige.

Anders

Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Ærgerligt at TFJ/FFJ ikke er der længere. Det havde vist været kortere.

Mvh.
Lars

Citat fra: Lars Dato 11/02-25, 19:24
Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Ærgerligt at TFJ/FFJ ikke er der længere. Det havde vist været kortere.
Eller Laurbjerg - Silkeborg - Bramming. Det havde været endnu kortere.
Banenettet i Jylland er blevet rigelig stormasket.

Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 10:17
Citat fra: Lars Dato 11/02-25, 19:24
Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Ærgerligt at TFJ/FFJ ikke er der længere. Det havde vist været kortere.
Eller Laurbjerg - Silkeborg - Bramming. Det havde været endnu kortere.
Banenettet i Jylland er blevet rigelig stormasket.

Jeg tror bare Herning til Viborg vil hjælpe meget. Bramming - Laurbjerg kan jeg ikke se genåbnes undtaget Bramming - Grindsted.

Citat fra: Lars Dato 11/02-25, 19:24
Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Ærgerligt at TFJ/FFJ ikke er der længere. Det havde vist været kortere.
Ja, det er lige lovligt sent, de mange gode løsningsforslag kommer frem. Godstrafik er ikke for "de sagtmodige", kan man vist roligt sige! :D Som en kær gammel kollega en gang sagde til mig, da vi sad i en dybsindig samtale om et "problem/en udfordring" af ledelsesmæssig karakter: "Selv den mest omhyggelige planlægning kan ikke erstatte det rene svineheld"!
Bedste hilsener og held og lykke med den fortsatte godstrafik (og passagertrafik) på skinner.
Ove af Erritsø 8)

Citat fra: mgameing123 Dato 12/02-25, 12:07
Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 10:17
Citat fra: Lars Dato 11/02-25, 19:24
Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Ærgerligt at TFJ/FFJ ikke er der længere. Det havde vist været kortere.
Eller Laurbjerg - Silkeborg - Bramming. Det havde været endnu kortere.
Banenettet i Jylland er blevet rigelig stormasket.

Jeg tror bare Herning til Viborg vil hjælpe meget. Bramming - Laurbjerg kan jeg ikke se genåbnes undtaget Bramming - Grindsted.
Strækningen Langå - Skagen har én sidebane, de 20 km til Hirtshals. Måske skulle vi ikke have haft så travlt med nedlægninger.

Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 14:04
Citat fra: mgameing123 Dato 12/02-25, 12:07
Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 10:17
Citat fra: Lars Dato 11/02-25, 19:24
Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Ærgerligt at TFJ/FFJ ikke er der længere. Det havde vist været kortere.
Eller Laurbjerg - Silkeborg - Bramming. Det havde været endnu kortere.
Banenettet i Jylland er blevet rigelig stormasket.

Jeg tror bare Herning til Viborg vil hjælpe meget. Bramming - Laurbjerg kan jeg ikke se genåbnes undtaget Bramming - Grindsted.
Strækningen Langå - Skagen har én sidebane, de 20 km til Hirtshals.
Det har ikke alverden relevans, når emnet er alternativ ruteføring til Aalborg .
Og er i øvrigt ikke korrekt 😉

Citat fra: Krabsen Dato 12/02-25, 16:00
Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 14:04
Citat fra: mgameing123 Dato 12/02-25, 12:07
Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 10:17
Citat fra: Lars Dato 11/02-25, 19:24
Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Ærgerligt at TFJ/FFJ ikke er der længere. Det havde vist været kortere.
Eller Laurbjerg - Silkeborg - Bramming. Det havde været endnu kortere.
Banenettet i Jylland er blevet rigelig stormasket.

Jeg tror bare Herning til Viborg vil hjælpe meget. Bramming - Laurbjerg kan jeg ikke se genåbnes undtaget Bramming - Grindsted.
Strækningen Langå - Skagen har én sidebane, de 20 km til Hirtshals.
Det har ikke alverden relevans, når emnet er alternativ ruteføring til Aalborg .
Når der ikke er sidebane nord for Aarhus til banen til Aalborg kan der heller ikke være en alternativ ruteføring til Aalborg.
CitatOg er i øvrigt ikke korrekt 😉
Et par kilometer sidebane til Aalborg Lufthavn og en til Aalborg havn. Begge stumper irrelevante for en alternativ ruteføring.

Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 18:34
Citat fra: Krabsen Dato 12/02-25, 16:00
Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 14:04
Citat fra: mgameing123 Dato 12/02-25, 12:07
Citat fra: tgsen Dato 12/02-25, 10:17
Citat fra: Lars Dato 11/02-25, 19:24
Citat fra: vollensir Dato 11/02-25, 15:36Det forlyder også at på grund af ombygning af Århus H. Så skal godstogene til Ålborg kører via Struer - Langå med Tørfisken MX-loko

Ærgerligt at TFJ/FFJ ikke er der længere. Det havde vist været kortere.
Eller Laurbjerg - Silkeborg - Bramming. Det havde været endnu kortere.
Banenettet i Jylland er blevet rigelig stormasket.

Jeg tror bare Herning til Viborg vil hjælpe meget. Bramming - Laurbjerg kan jeg ikke se genåbnes undtaget Bramming - Grindsted.
Strækningen Langå - Skagen har én sidebane, de 20 km til Hirtshals.
Det har ikke alverden relevans, når emnet er alternativ ruteføring til Aalborg .
Når der ikke er sidebane nord for Aarhus til banen til Aalborg kan der heller ikke være en alternativ ruteføring til Aalborg.
CitatOg er i øvrigt ikke korrekt 😉
Et par kilometer sidebane til Aalborg Lufthavn og en til Aalborg havn. Begge stumper irrelevante for en alternativ ruteføring.
Men det er Hirtshals-banen ikke? 
Det var dig, der bragte sidebaner ind i debatten; ganske rigtigt irrelevant. Men alligevel bør en fejl korrigeres: Banen til Aalborg Østhavn er stort set af samme længde som Hirtshalsbanen.

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak