Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Indien - bedre kollektiv transport - mindre luftfourening - forslag?
Hvordan ville i forbedre Indiens kollektive transport, for at forbedre luftkvaliteten i landet, både på kort og på lang sigt?

Dette kræver selvfølgelig både en elektrificering af den kollektiv transport, udbygning, samt at gøre den mere attraktiv for at tiltrække både billister og flyrejsende.



Citat fra: Ncard00 Dato  3/02-25, 10:56Hvordan ville i forbedre Indiens kollektive transport, for at forbedre luftkvaliteten i landet, både på kort og på lang sigt?

Dette kræver selvfølgelig både en elektrificering af den kollektiv transport, udbygning, samt at gøre den mere attraktiv for at tiltrække både billister og flyrejsende.
Ved at overlade det til landets egne indbyggere og myndigheder.

Der er - endda skræmmende aktuelt - rigeligt med statsledere, som mener sig kapable til at vide hvad der er bedst for andre lande; også bedre end landenes egne indbyggere.

En ulempe ved elektrificering vil være, at det nedsætter passagerkapaciteten markant...

(jeg finder selv ud...)

Citat fra: Ncard00 Dato  3/02-25, 10:56Hvordan ville i forbedre Indiens kollektive transport, for at forbedre luftkvaliteten i landet, både på kort og på lang sigt?

Dette kræver selvfølgelig både en elektrificering af den kollektiv transport, udbygning, samt at gøre den mere attraktiv for at tiltrække både billister og flyrejsende.
Det har du sikkert ret i.
https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Railways
"As of August 2024, 96.59% of the broad-gauge network is electrified"

Ups.

Citat fra: tgsen Dato  3/02-25, 13:22
Citat fra: Ncard00 Dato  3/02-25, 10:56Hvordan ville i forbedre Indiens kollektive transport, for at forbedre luftkvaliteten i landet, både på kort og på lang sigt?

Dette kræver selvfølgelig både en elektrificering af den kollektiv transport, udbygning, samt at gøre den mere attraktiv for at tiltrække både billister og flyrejsende.
Det har du sikkert ret i.
https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Railways
"As of August 2024, 96.59% of the broad-gauge network is electrified"

Ups.

Generelt betyder indførelsen af elscootere nok mere. Og det er i høj grad også kollektiv transport.

Citat fra: UTJ Dato  3/02-25, 13:33
Citat fra: tgsen Dato  3/02-25, 13:22
Citat fra: Ncard00 Dato  3/02-25, 10:56Hvordan ville i forbedre Indiens kollektive transport, for at forbedre luftkvaliteten i landet, både på kort og på lang sigt?

Dette kræver selvfølgelig både en elektrificering af den kollektiv transport, udbygning, samt at gøre den mere attraktiv for at tiltrække både billister og flyrejsende.
Det har du sikkert ret i.
https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Railways
"As of August 2024, 96.59% of the broad-gauge network is electrified"

Ups.

Generelt betyder indførelsen af elscootere nok mere. Og det er i høj grad også kollektiv transport.

Lige netop Indien anlægger da masser af nye baner og køber nyt materiel i disse år. Tilmed på meget store "Made in India" kontrakter, hvor udenlandske producenter lokkes til at investere i Indien. Eksempelvis en kontrakt med Alstom på vel omkring 800 elektriske dobbeltlokomotiver (er under levering),hvor Alstom skulle bygge både en fabrik, boliger til fabriksarbejderne (med familier), en kirke og en skole til børnene og iøvrigt sørge for at alle fabriksmedarbejdere fik et måltid mad med hjem pr dag til hele familien.

Tilsvarende er lavet for de nye højhastighedstog ("Regional Rapid Transit System" = 180 km/t) som Bombardier (nu også Alstom) leverer til de nybyggede baner omkring Delhi, hvor rejsetiden reduceres til en tredjedel.

Selv Indiens "problematiske" behandling af kvinder, søges løst ved at stationer indrettes, så kvinder kan benytte egne (overvågede) adgangsveje og specifikke vogne i togene (de behøver ikke, for det er valgfrit - men iøvrigt skule det være en stor succes).

Alle nye tog og formentlig også baner, der bygges af konsortier med udenlandske aktører, skal overholde noget der svarer til vestlig miljøstandard.

Tilsvarende har man bestiltså meget nyt vedligeholdelsesmateriel, at Plasser & Theurer har bygget sin hidtil største fabrik i Indien.

Så lige netop for jernbanen forsøger man da noget. Man kunne i virkeligheden vende den om, og se, hvad der ville ske i Danmark hvis man overtog nogle af ideerne herhjemme.

/Lasse

Gå op Sider:[1]
VaGJ M 1Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak