Citat fra: hummel_62 Dato 2/09-23, 08:25synes ikke det er så mange år siden Nørre port gennem gik den store fornyelse eller husker jeg galt?
Ja det er rigtigt. For mig at se har man begået to store fejl sidste gang. Den ene er, ikke at renovere taget på s-togsperronen på samme måde som man gjorde ved fjerntogsperronen. Jeg synes at det lykkedes at få fjerntogsperronen til at virke mere indbydende og mindre klaustrofobisk. Med det nye design er der nu mere lys og lidt mere plads (opad). For mig at se kan det samme slet ikke siges om s-togsperronen, som jeg synes blev efterladt i nogenlunde samme tilstand som før, med den konsekvens at der ikke gik meget lang tid inden folk havde svinet den til på ny. Jeg er nu meget spændt at se, om der men den her lille forskønnelse endelig bliver rettet op på det. Det kunne godt være, fordi taget blev heldigvis nævnt i redegørelsen.
Den anden fejl var ikke at fjerne væggen mellem de to perroner. Det ville på den ene side give mindre anledning til vandalisme og graffiti og på den anden side give hele stationen et mere "luftigt" og rummeligt interiør. Der er også det problem at fjerntogsperronen er alt for smal, trapperne dertil/fra især, men der er måske ikke så meget at gøre ved det, uden at der skulle investeres ordentligt mange penge i en totalfornyelse af stationen.
Jeg synes selv at det nye design over jorden lykkedes ganske godt dengang, selvom man, i modsætning til andre store trafikknuder i Holland eller Schweiz ikke har skabt en sammehængende overdækning til busserne. Men det er pænt og indbydende og det er også vigtigt.