Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hvilke S-togsvogne var med i ulykken ved Østerport 7. september 1973?
Jeg har kikket forskellige steder, vedr. S-togs ulykken mellem Østerport og Nørreport der fandt sted 7. september 1973.
Jeg kan se at det var et "brunt" S-tog (1. generation) der blev påkørt bagfra, at et tog fra Hillerød. Toget fra Hillerød må have været et "rødt" S-tog (2. generation), da der jo aldrig kørte brune S-tog på linje E til Hillerød. Jeg kan bare ikke finde fotos af dette.
Hvilke vogne var det helt præcist, der var impliceret i denne frygtelige ulykke?

Mvh.
milo

En hurtig søgning i nærværende database finder:

!. g S-toget: MM 782, MM 805, FS 935, FS 982

2. S-toget: FS 7205

Easy peasy!

Citat fra: milo Dato  1/02-25, 21:38Jeg har kikket forskellige steder, vedr. S-togs ulykken mellem Østerport og Nørreport der fandt sted 7. september 1973.
Jeg kan se at det var et "brunt" S-tog (1. generation) der blev påkørt bagfra, at et tog fra Hillerød. Toget fra Hillerød må have været et "rødt" S-tog (2. generation), da der jo aldrig kørte brune S-tog på linje E til Hillerød. Jeg kan bare ikke finde fotos af dette.
Hvilke vogne var det helt præcist, der var impliceret i denne frygtelige ulykke?

Mvh.
milo
Svaret på dit spørgsmål blev givet ovenfor - men lige for at afkræfte. Det var ikke tog FRA Hillerød. Ulykken skete i nordgående retning, ikke sydgående

Mvh
Lars

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak