Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Urealistiske projekter
Gå ned Sider: 1 [2]
Urealistiske projekter
Af tgsen. 23/01-25, 15:21.
Seneste redigering: 23/01-25, 15:24 af tgsen
Citat fra: Niels Bak Dato 22/01-25, 22:58
Citat fra: Worm Dato 22/01-25, 20:59
Citat fra: Hjortlund Dato 22/01-25, 15:55Hejsa i forumet :)
 ;D
Jeg synes det var på tide at vi fik en generel tråd til de urealistiske projekter der efterhånden lidt for tit afsporer diskussionen her inde, så man ikke skal lede så længe efter de sobre indlæg.

Worm, mgameing og tgsen i kan passende fortsætte jeres diskussion om krig og baneforlængelser her ;D
Det ville så også være et godt sted for HH-FORBINDELSEN, KATTEGATFORBINDELSEN & EUROPASPORET.

Kan du virkelig ikke se forskellen?
Så står det værre til end jeg troede...
Ligheden mellem dem derimod er at det er mig der (gen-)foreslår dem hele tiden
Citat(hint - har det nogen steder været diskuteret seriøst og behandlet i officielle rapporter fx?)
Ja det bekymrer mig også at Svendborg - Rudkøbing - Nakskov ulig de andre fast forbindelse forslag jeg har foreslået de sidste par årtier ikke har resulteret i en statslig cost/benefit rapport. Er det lollandsk vægelsind og mangel på ambition der er årsagen?

Derfor vil jeg her opfordre til at staten gennemfører en revurderingsrapport af samtlige de foreslåede nye faste forbindelser set i lyset af at vi nu har en tunnelelementfabrik som snart får brug for et gennemarbejdet projektforslag for at undgå stilstand og erosion af materiel og ekspertise.

Urealistiske projekter
Af tgsen. 23/01-25, 15:35.
Citat fra: Worm Dato 23/01-25, 00:04
 ;D
Jeg synes det var på tide at vi fik en generel tråd til de urealistiske projekter der efterhånden lidt for tit afsporer diskussionen her inde, så man ikke skal lede så længe efter de sobre indlæg.

Worm, mgameing og tgsen i kan passende fortsætte jeres diskussion om krig og baneforlængelser her ;D
Det ville så også være et godt sted for HH-FORBINDELSEN, KATTEGATFORBINDELSEN & EUROPASPORET.

(hint - har det nogen steder været diskuteret seriøst og behandlet i officielle rapporter fx?)

At noget har været diskuteret seriøst og behandlet i officielle rapporter m.m gør ikke et projekt mere realistisk.
Det er rigtigt - de er nemlig skrevet netop for at afgøre om det pågældende projekt er realistisk. Det kan man jo ikke vide altid på forhånd.

Eller dvs. det kan man jo godt. Man kan ræsonnere som følger:

Fordi projektet ikke vil blive gennemført er det ikke realistisk.
Fordi projektet ikke er realistisk vil det ikke blive gennemført.

CitatAktuelt har vi en person som giver anledning til mange rapporter m.m. omkring mange urealistisk projekter endda på verdensplan.
Ja, jeg synes også Trump har mange vilde ideer.

Urealistiske projekter
Af tgsen. 23/01-25, 23:33.
Citat fra: Niels Bak Dato 23/01-25, 06:30
Citat fra: Worm Dato 23/01-25, 00:04
 ;D

(hint - har det nogen steder været diskuteret seriøst og behandlet i officielle rapporter fx?)

At noget har været diskuteret seriøst og behandlet i officielle rapporter m.m gør ikke et projekt mere realistisk.

Det varierer. Men det gør det til transportpolitik - det som faktisk er overskriften på nærværende forum.

Hobbyprojekter med at sidde og tegne streger på et krakskort kan faktisk være sjovt nok, og gerne give nogle interessante tråde. Hvis det ellers var det som de tråde handlede om.

Men når alle mulige tråde igen og igen bliver oversvømmet med diverse fantasifostre fra selvbestaltede transportplanlægningsgenier, som ikke har en dyt med mulighederne i næste års køreplan, regionens ønsker til tog, som kan køre hele vejen Kbh-Nakskov eller hvad det nu er der diskuteres, at gøre, så hiver det enhver kvalificeret diskussion af de emner ud af nærværende forum.

Se bare tråden om direkte tog Nakskov-København. Den diskussion døde det øjeblik en tunnel til Langeland blev smidt ind. For nu handler det ikke længere om aktuel transportpolitik fra relevante aktører, men om nogen, som har fået en ny ide, som - realistisk/fornuftig eller ej - er en helt anden debat (hvad har den lige med forbinelsen fra Lolland til København at gøre? Fællesmængden er vist bare, at ordet "Lolland" indgår) og som har en helt anden tidshorisont og økonomi.
Den har med en linje Odense - Svendborg - Rudkøbing - Nakskov - Nyk. F - København at gøre. Den ville give Svendborgbanen og Lollandsbanen et større passagerunderlag. Og som sagt har vi jo allerede mnaskinerne til det.

Blandt urealistiske projekter har vi Bornholmstunnelen mellem Sverige og Bornholm.

Urealistiske projekter
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 24/01-25, 20:48.
Seneste redigering: 24/01-25, 20:50 af Per Holm
Citat fra: Bengt Larsson Dato 24/01-25, 20:19... har vi Bornholmstunnelen ...

Mon ikke der vil findes bedre økonomi i Østersøtunnellen - når man nu ikke kan køre godstog gennem Danmark uden at alting blæser af under vejs  :-\

https://de.wikipedia.org/wiki/Ostsee-Bahntunnel

mvh. Per

... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider: 1 [2]
DSB B 45

Jernbanebøger

Frygt og fascination

Frygt og fascination. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak