Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Roskilde festival tog
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Niels Bak Dato 22/01-25, 23:12Der er særlige billetter til de afgange som kun kører Roskilde st - festivalen. Det er de fleste.
Men der køres også en antal tog direkte til Kbh H. især i nattetimerne. Og der gælder de almindelige DSB-billetter/rejsekortet.

Du skal stadig købe en særlig billet for strækningen mellem Festivalpladsen og Roskilde station. De rejsekortstandere der er opsat på Festivalpladsen er kodet til Roskilde station så folk ikke skal ud af toget på Roskilde station (hvilket på de tog også vil være helt umuligt når man har proppet 800 ind i 2xIC4).

Grundlæggende tilfalder alle billetindtægter Roskilde Festivalen og DSB få et fast beløb for kørslen mellem Roskilde og Festivalen.

Roskilde festival tog
Af Niels Bak. 23/01-25, 06:34.
Citat fra: Time will tell Dato 22/01-25, 23:29
Citat fra: Niels Bak Dato 22/01-25, 23:12Der er særlige billetter til de afgange som kun kører Roskilde st - festivalen. Det er de fleste.
Men der køres også en antal tog direkte til Kbh H. især i nattetimerne. Og der gælder de almindelige DSB-billetter/rejsekortet.

Du skal stadig købe en særlig billet for strækningen mellem Festivalpladsen og Roskilde station. De rejsekortstandere der er opsat på Festivalpladsen er kodet til Roskilde station så folk ikke skal ud af toget på Roskilde station (hvilket på de tog også vil være helt umuligt når man har proppet 800 ind i 2xIC4).

Grundlæggende tilfalder alle billetindtægter Roskilde Festivalen og DSB få et fast beløb for kørslen mellem Roskilde og Festivalen.

Ikke sidst jeg kørte. Der var det en fælles billet hele vejen. Men om der var lagt en overpris på kan jeg ikke huske.

Men pointen er jo egentlig også, at hvis man skal have den nattransport der er brug for, så skal man have DSB ind over alligevel.

Roskilde festival tog
Af Anders Larsen. 23/01-25, 14:00.
Seneste redigering: 23/01-25, 14:02 af Anders Larsen
Vi frivillige  Roskilde station stopper i hvert fald med at sælge billetter ved 22 tiden.
Så alt hvad der kører imellem 22 og 09 tænker jeg er normale DSB/DOT billetter.

"Vores" toge kører fra cirka klokken 9 og til 22 hver dag fra festivalen starter.

Når musikken starter om onsdagen og til natten til Søbdag kører DSB hele natten mellem Festivalpladsen og København H.

Det er de toge som vi i hvert fald ikke sælger billetter til.
Selv om man stadigvæk kan tage dem ud til festivalpladsen.

Jeg kan dog ikke lige huske hvordan det fungerer inde på festivalpladsen.

Jeg mener dog at de toge der kører ind til København H om natten ikke kræver sær tillæg.

Roskilde festival tog
Af AndreasM. 23/01-25, 14:18.
Citat fra: Anders Larsen Dato 23/01-25, 14:00Når musikken starter om onsdagen og til natten til Søbdag kører DSB hele natten mellem Festivalpladsen og København H.

Det er de toge som vi i hvert fald ikke sælger billetter til.
Selv om man stadigvæk kan tage dem ud til festivalpladsen.
"Nattogene" var alle i retning væk fra Festivalpladsen i 2024. Togene til festivalpladsen kørte som materieltog.

Citat fra: Anders Larsen Dato 23/01-25, 14:00Jeg mener dog at de toge der kører ind til København H om natten ikke kræver sær tillæg.

Du bliver slet ikke lukket ind på perronen uden at have købt den særlige billet.
Så du slipper heller ikke om natten.

Roskilde festival tog
Af Niels Bak. 24/01-25, 00:13.
Citat fra: Time will tell Dato 23/01-25, 22:34
Citat fra: Anders Larsen Dato 23/01-25, 14:00Jeg mener dog at de toge der kører ind til København H om natten ikke kræver sær tillæg.

Du bliver slet ikke lukket ind på perronen uden at have købt den særlige billet.
Så du slipper heller ikke om natten.
Nu er der en af dem som sælger den særlige billet som siger noget andet.
Og så har jeg taget det tog vel et sted mellem fem og ti gange. Og jeg siger også noget andet.
Så hvad er din kilde?

Gå op Sider: 1 [2]
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted

I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak