Citat fra: tgsen Dato I dag 15:29Citat fra: andersj Dato I dag 12:02Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato I dag 10:00... afhjælpe DSBs materieludnyttelse, hvor det generelt har været italesat af DSB, at der er brug for "mere materiel i myldretiderne, end det giver økonomisk mening at have" (for DSB).
Men flytter det så ikke bare behovet fra DSB til Lokaltog, medmindre man accepterer at der kun er halvtimedrift i retning Nakskov->Nykøbing F om morgenen og Nykøbing F->Nakskov om eftermiddagen? Dertil har man togsæt og evt. personale der strander i København hele dagen og dermed ikke kan komme på værksted.
Her er en ide:
Fast forbindelse Nakskov - Rudkøbing - Svendborg, gennemgående tog Nykøbing F - Odense. Tunnelelementfabrikken ligger lige om hjørnet. Den forbindelse får ikke problemer med passagertal.
Hvis den faste Østersø forbindelse havde ligget i Gedser - Rostock korridoren, så KUNNE en Lolland - Langeland forbindelse have haft en chance for også at hente transittrafik fro Jylland.
Uden transittrafik kommer den til at være lige så gavnlig som en roet færge