Citat fra: Time will tell Dato 13/01-25, 22:41Citat fra: jacobchristensen Dato 13/01-25, 22:38Citat fra: andersj Dato 13/01-25, 22:27Citat fra: jacobchristensen Dato 13/01-25, 19:34Det ville være rigtig fint hvis der kom så mange rejsende at der også mandag-torsdag var brug for to IC5-sæt (600 pladser mod 150 i ét og 300 i to IC3-sæt) i de forbindelser, men jeg kunne godt forestille mig at BaneDanmark når at få renoveret perronen i Horsens inden da. To IC5 er heller ikke noget problem med de nuværende perroner - det er kun tre IC5 der giver udfordringer (altså 900 siddepladser).Jo. Nu ser jeg jo ikke hvert eneste tog i Vejle - der er jo et arbejde der skal passes - men det længste jeg mindes at have set til/fra Århus, har været enkelte fire-sæts tog fredag eftermiddage, svarende til to IC5'ere. Mon ikke Nørreport i praksis er et større problem.I dag er Aarhus H begrænsningen og derfor køres der normalt ikke med mere end 4 sæt (som faktisk også findes andre dage end fredage).
Citat fra: jacobchristensen Dato 13/01-25, 22:38Citat fra: andersj Dato 13/01-25, 22:27Citat fra: jacobchristensen Dato 13/01-25, 19:34Det ville være rigtig fint hvis der kom så mange rejsende at der også mandag-torsdag var brug for to IC5-sæt (600 pladser mod 150 i ét og 300 i to IC3-sæt) i de forbindelser, men jeg kunne godt forestille mig at BaneDanmark når at få renoveret perronen i Horsens inden da. To IC5 er heller ikke noget problem med de nuværende perroner - det er kun tre IC5 der giver udfordringer (altså 900 siddepladser).Jo. Nu ser jeg jo ikke hvert eneste tog i Vejle - der er jo et arbejde der skal passes - men det længste jeg mindes at have set til/fra Århus, har været enkelte fire-sæts tog fredag eftermiddage, svarende til to IC5'ere. Mon ikke Nørreport i praksis er et større problem.
Citat fra: andersj Dato 13/01-25, 22:27Citat fra: jacobchristensen Dato 13/01-25, 19:34Det ville være rigtig fint hvis der kom så mange rejsende at der også mandag-torsdag var brug for to IC5-sæt (600 pladser mod 150 i ét og 300 i to IC3-sæt) i de forbindelser, men jeg kunne godt forestille mig at BaneDanmark når at få renoveret perronen i Horsens inden da. To IC5 er heller ikke noget problem med de nuværende perroner - det er kun tre IC5 der giver udfordringer (altså 900 siddepladser).
Citat fra: jacobchristensen Dato 13/01-25, 19:34Det ville være rigtig fint hvis der kom så mange rejsende at der også mandag-torsdag var brug for to IC5-sæt (600 pladser mod 150 i ét og 300 i to IC3-sæt) i de forbindelser, men jeg kunne godt forestille mig at BaneDanmark når at få renoveret perronen i Horsens inden da.
Citat fra: Petteri Dato 13/01-25, 23:29Citat fra: Time will tell Dato 13/01-25, 22:41Citat fra: jacobchristensen Dato 13/01-25, 22:38Citat fra: andersj Dato 13/01-25, 22:27Citat fra: jacobchristensen Dato 13/01-25, 19:34Det ville være rigtig fint hvis der kom så mange rejsende at der også mandag-torsdag var brug for to IC5-sæt (600 pladser mod 150 i ét og 300 i to IC3-sæt) i de forbindelser, men jeg kunne godt forestille mig at BaneDanmark når at få renoveret perronen i Horsens inden da. To IC5 er heller ikke noget problem med de nuværende perroner - det er kun tre IC5 der giver udfordringer (altså 900 siddepladser).Jo. Nu ser jeg jo ikke hvert eneste tog i Vejle - der er jo et arbejde der skal passes - men det længste jeg mindes at have set til/fra Århus, har været enkelte fire-sæts tog fredag eftermiddage, svarende til to IC5'ere. Mon ikke Nørreport i praksis er et større problem.I dag er Aarhus H begrænsningen og derfor køres der normalt ikke med mere end 4 sæt (som faktisk også findes andre dage end fredage).Det handler også om, at det femte sæt som kobler/afkobler i Fredericia enten kører til eller fra Struer/Sønderborg. 5 sæt er maks begrænsningen.
Citat fra: steenth Dato 13/01-25, 16:22Citat fra: Jens Hansen Dato 13/01-25, 15:45Uha ja, er det når DSB kører med 3 togsæt?Er der ikke ca. 250 meter perron?En IC5 er 109,4 meter lang. Det er ca. 330 meter med 3 togsæt med IC5. IC4 kan holde sig inden for de 250 meter.
Citat fra: Jens Hansen Dato 13/01-25, 15:45Uha ja, er det når DSB kører med 3 togsæt?Er der ikke ca. 250 meter perron?
Citat fra: thomastog Dato 14/01-25, 01:15Citat fra: steenth Dato 13/01-25, 16:22Citat fra: Jens Hansen Dato 13/01-25, 15:45Uha ja, er det når DSB kører med 3 togsæt?Er der ikke ca. 250 meter perron?En IC5 er 109,4 meter lang. Det er ca. 330 meter med 3 togsæt med IC5. IC4 kan holde sig inden for de 250 meter.En enkelt eller to IC4 kan sagtens holde sig indenfor 250m, men ikke tre styks.
Citat fra: Thomas Rasmussen Dato 14/01-25, 18:29Inden betalingsmuren slår til, kan man også læse at Frihedsbrevets kilde er Jesper Ravn fra RavnBane. Ham har vi før vendt bl.a. her...
Citat fra: frederikhk Dato 13/01-25, 16:17Lige så flot er det at de nye perroner ikke lever op til EU standardlængden på omkring 500 meter så vidt jeg ved? Belejligt passer de akkurat til 3 x DSB IC5 tog..
Citat fra: mgameing123 Dato 14/01-25, 21:37Citat fra: frederikhk Dato 13/01-25, 16:17Lige så flot er det at de nye perroner ikke lever op til EU standardlængden på omkring 500 meter så vidt jeg ved? Belejligt passer de akkurat til 3 x DSB IC5 tog..Standard længde betyder ikke en dårlig station. Ikke fortæl mig at Løftgård station på Vestbanen har brug for 500 meter lange perroner:
Citat fra: tscheel Dato 14/01-25, 22:11Selvfølgelig har Løftgård brug for det! Hvordan skulle der ellers kunne hold 3 IC5 sæt?? 😉
Citat fra: frederikhk Dato 13/01-25, 15:36Fordi perronerne ved Horsens er for korte og først bygges om i 2030, er DSB nød til at køre med forreste og bagerste vogn aflåst mellem København H - Aarhus H fra 2027 til 2030.https://www.ft.dk/samling/20241/spoergsmaal/S497/index.htm
Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.