Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Stor passagerstigning på Aarhus Letbane
Gå ned Sider: 1 ... 5 6 [7]
Citat fra: jaer Dato 19/12-24, 20:51
Citat fra: mgameing123 Dato 19/12-24, 18:59
Citat fra: mss Dato 19/12-24, 17:57Glem det, det vil være et kæmpe besvær og spild af penge. Kunderne vil hellere have flere afgange.
Ja men når vi har nået der hvor der ikke mere plads til flere tog hvad gør vi så? Det er bedre at få perroner forlænget før det er forsent.

Ja, lad os lave een lang perron hele vejen, så kan man jo bare stå af og på, hvor det passer, og så kan alle tog befare strækningen.

Og så bare for at bringe et sjovt stykke trivia på banen: dette er netop hvad man gjorde i Chicago med State Street-tunnelbanen, hvor der er hele tre stationer placeret langs én 1,1 km lang perron. Dearborn-tunnelen i samme by har en tilsvarende konstruktion.

Så har man igen sat en årlig passagerrekord. For første gang har man rundet 6 millioner passagerer:

https://stiften.dk/trafik/rift-om-pladserne-i-letbanetogene-det-er-flotte-tal-jeg-er-meget-tilfreds?teaser-referral=03444c7c-42b2-4de0-9914-9eb48c2a2f13-14

Af artiklen fremgår også nogle planer om hvad der skal ske på letbanen i de kommende år frem til 2029

Gå op Sider: 1 ... 5 6 [7]
Billige jernbane T-shirts

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak