Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- K26-29 på Sydbanen
K26-29 på Sydbanen
Af emc. 30/12-24, 20:32.
Seneste redigering: 30/12-24, 20:35 af emc
Har lige set, at Storstrømsbroen nu er samlet hele vejen.
Jernbanen åbner i 2027 (utroligt, det kan tage så lang tid), hvilket vel betyder, at regionaltogsdriften som minimum vender tilbage til det gamle - blot med el-tog.
Dvs. et IC/Re+-tog og et regionaltog i timen på hele strækningen Kbh-Nyk F, samt yderligere et regionaltog i myldretidstimerne.
Og så per time fra 2029 med Femern;
- 1 "ECL" Kbh-Lübeck-Hamburg (kun disse 3 stop) i myldretimerne
- ½ EC Kbh-Hamborg med stop på mellemstore stationer (dem, der i dag har IC/hurtigtog)
- ½ IC Kbh- Nyk F med stop på mellemstore stationer
- 1 Regionaltog med stop på alle stationer på Sydbanen
- 1 Regionaltog i myldretimerne

K26-29 på Sydbanen
Af steenth. 30/12-24, 23:05.
Citat fra: emc Dato 30/12-24, 20:32Har lige set, at Storstrømsbroen nu er samlet hele vejen.
Jernbanen åbner i 2027 (utroligt, det kan tage så lang tid), hvilket vel betyder, at regionaltogsdriften som minimum vender tilbage til det gamle - blot med el-tog.
Vi havde en debat om det i denne tråd.. Status pt. at intet er besluttet hvor togsystemer skal kører, når Femern-forbindelsen åbner. Og meldingen omkring K26, at det er kun justeringer af nuværende køreplan.

Mvh
Steen

K26-29 på Sydbanen
Af emc. I dag 09:55.
Seneste redigering: I dag 09:57 af emc
Friske dronebilleder fra den nye Storstrømsbro.
Der er lagt spor på 75% (?) af broen, så kunne man være heldig, at åbningsdatoen kan fremrykkes til 2026? (dem, der synes det er uddebatteret kan bare kigge den anden vej)

https://www.youtube.com/watch?v=6kT0SbYIGLM&ab_channel=MonstercatSilk

K26-29 på Sydbanen
Af lomse. I dag 10:31.
Ser ud som at der mangler spor ved midten og på land  8)
Før tid hmm kan håbe. Men mine venner fra Alstrøm skal jo ind over og lave signal system.....

K26-29 på Sydbanen
Af steenth. I dag 12:35.
Citat fra: lomse Dato I dag 10:31Ser ud som at der mangler spor ved midten og på land  8)
Før tid hmm kan håbe. Men mine venner fra Alstrøm skal jo ind over og lave signal system.....
Alstrøm  - min gamle isenkramforretning i Valby... som ligner er blevet solgt fra.

Jeg kan se, at signalprogrammet har i netredegørelsen for 2026 reserveret en sporspærring i december 2026 til det vestlige spor og i maj 2027 til det østlige spor. Udover at forbinde spor på broen med resten af banen burde være en lille opgave. Men arbejdet med køreledninger er vel udfordret af, at man skal også gøre Nykøbing F færdig samtidig med de også arbejder med Aarhus - Aalborg.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak