Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- K26-29 på Sydbanen
K26-29 på Sydbanen
Af emc. 30/12-24, 20:32.
Seneste redigering: 30/12-24, 20:35 af emc
Har lige set, at Storstrømsbroen nu er samlet hele vejen.
Jernbanen åbner i 2027 (utroligt, det kan tage så lang tid), hvilket vel betyder, at regionaltogsdriften som minimum vender tilbage til det gamle - blot med el-tog.
Dvs. et IC/Re+-tog og et regionaltog i timen på hele strækningen Kbh-Nyk F, samt yderligere et regionaltog i myldretidstimerne.
Og så per time fra 2029 med Femern;
- 1 "ECL" Kbh-Lübeck-Hamburg (kun disse 3 stop) i myldretimerne
- ½ EC Kbh-Hamborg med stop på mellemstore stationer (dem, der i dag har IC/hurtigtog)
- ½ IC Kbh- Nyk F med stop på mellemstore stationer
- 1 Regionaltog med stop på alle stationer på Sydbanen
- 1 Regionaltog i myldretimerne

K26-29 på Sydbanen
Af steenth. 30/12-24, 23:05.
Citat fra: emc Dato 30/12-24, 20:32Har lige set, at Storstrømsbroen nu er samlet hele vejen.
Jernbanen åbner i 2027 (utroligt, det kan tage så lang tid), hvilket vel betyder, at regionaltogsdriften som minimum vender tilbage til det gamle - blot med el-tog.
Vi havde en debat om det i denne tråd.. Status pt. at intet er besluttet hvor togsystemer skal kører, når Femern-forbindelsen åbner. Og meldingen omkring K26, at det er kun justeringer af nuværende køreplan.

Mvh
Steen

Gå op Sider:[1]
Svenska-lok

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak