Citat fra: Michael Deichmann Dato 2/01-25, 10:50Citat fra: Poul Andersen Dato 2/01-25, 07:29Nu bliver det så spændende at se om Trafikministeren sætter handling på sine ord eller fortsætter med at give snor til selskabet ?.
Som det er påpeget utallige gange, så har ministeren ikke rigtig andre alternativer på den korte bane end at lade det fortsætte. Problemet er åbenbart udfordringer med materiellet. En anden operatør skal enten trylle med det (det er noget med problemer med at få reservedele) eller selv have eget materiel stående han ikke bruger til andet.
Det findes bare ikke, så stop nu det dagdrømmeri.
Når transportministeren har truet med at rive kontrakten midt over, hvis GoCollective ikke får styr på deres drift ved udgangen af 2024, så skal det vel have konsekvenser for virksomheden, hvis det ikke i løbet af januar måned lykkedes dem at leve op til aftalen - ellers kan sådan et ultimatum, jo være ligegyldigt og farcen kan bare fortsætte i de uendelige.
Vi er enige om, at der ikke kan trylles mere materiel frem, men det kunne jo være at en helt ny ledelse - der ikke er underlagt en kapitalfond - vil kunne gøre det en hel del bedre, men nok også med andre omkostninger.
Passagerne har nu i flere år levet med Arriva/GoCollective noget alternative måde at drive virksomhed på, som i den grad skader den kollektive trafik - og er et rigtig godt bevis på, at udliciteringer ikke løser udfordringerne i den kollektive trafik, men kun forværre dem i betydelig grad.