Citat fra: SVR Dato 4/01-25, 22:37Kan ikke mindes at denne grafik har været på før.
Her er fra den officielle "Deutschlandtakt" plan.
Der ses et tog hver anden time (streg-streg) fra Hamborg til Skandinavien over Femern med timedrift i myldretid (streg-prik-streg). Derudover ses der at Tyskland forventer et expressregionaltog fra Lübeck til Burg en gang i timen, der hver anden time fortsætter til Nykøbing F (tør gætte på med stop i Rødby (/Lolland?). Så kan vi forhåbentligt slippe for det unødvendige stop i Rødby med de internationale toge.
Der er ikke sat videre fra Hamborg mod Amsterdam, går ud fra det pga. man ikke har tiderne endnu.
Alle Takstplangrafikkerne for tyskland kan ses her https://www.deutschlandtakt.de/downloads-und-presse/downloads/#articlefilter=netzgrafiken. Den som jeg har screenshot fra hedder "Netzgrafik 3. Entwurf Nord"
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Da man ikke kan se køretiderne i DK på den graf vil jeg gerne lige tilføje hvad der er antaget i D-takt planerne:
FV 2.a retning København H
Hamburg Hbf dep :30
Lübeck Hbf arr :06 dep :10
Nykøbing F arr :16 dep :17
København H arr :10
Retning Hamburg Hbf:
København H dep :50
Nykøbing F arr :43 dep :44
Lübeck Hbf arr :50 dep :54
Hamburg Hbf arr :29
Der er ingen planlagte afgange, og derved ingen køretider for FV 2.b, som er "EC-stoptoget". Jeg tænker at det svarer til BaneDK's forslag hvor der var et ECX og et EC. Jeg kan heller ikke lige se hvordan at der bliver tabt 8 minutter ift. BaneDK's planer (fra Kattler's blogpost) bare ved et stop i Nykøbing F.
Der er i D-takt også antaget noget destinationer for tog over Femern, men disse skal nok mere ses som eksempler på mulighederne for gennemkørende tog frem for noget konkret. For det første da tyskerne har kraftigt udskudt mange af de nødvendige projekter, men også da kørsler igennem Femern og mulige forlængelser deraf er op til de individuelle operatører. Fx. antager D-takt kun et tog hver anden time, men det er nu klart at dette bliver hver time. Derudover kan man nok også forvente interesse fra fx. SJ om at køre korridoren, så det er muligt at der bliver mere end 1 tog per time de mest trafikerede tidspunkter.