Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Er GoCollective nedsmeltet ?.
Gå ned Sider:[1] 2 3 ... 5
Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Mvh.
Poul.

Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Her kan ses, hvad GoCollective selv melder ud: https://gocollective.dk/trafikinformationer/akutte-trafikaendringer/ - i skrivende stund siden 27-12-2024 07:13:12.


Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Mvh.
Poul.

Gid DSB havde IC3 tog nok til at overtage den skrå bane, til kontrakten løber ud i 2028 (eller er det 2030)
Mvh Bjarke

Citat fra: bjarkemm Dato 27/12-24, 16:19
Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Mvh.
Poul.

Gid DSB havde IC3 tog nok til at overtage den skrå bane, til kontrakten løber ud i 2028 (eller er det 2030)
Mvh Bjarke

Selv hvis de havde, ønsker de ikke at betjene strækningen.

Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 20:21
Citat fra: bjarkemm Dato 27/12-24, 16:19
Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Mvh.
Poul.

Gid DSB havde IC3 tog nok til at overtage den skrå bane, til kontrakten løber ud i 2028 (eller er det 2030)
Mvh Bjarke

Selv hvis de havde, ønsker de ikke at betjene strækningen.

Men kan DSB vil blive nød til hvis transportministeren sætter GOCO på porten

Citat fra: Stennicke Dato 27/12-24, 20:56
Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 20:21
Citat fra: bjarkemm Dato 27/12-24, 16:19
Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Mvh.
Poul.

Gid DSB havde IC3 tog nok til at overtage den skrå bane, til kontrakten løber ud i 2028 (eller er det 2030)
Mvh Bjarke

Selv hvis de havde, ønsker de ikke at betjene strækningen.

Men kan DSB vil blive nød til hvis transportministeren sætter GOCO på porten

Hvorfor? Og med hvilket materiel og med hvilket personale?

Her hvad GoCollective oplyser til TV MidtVest:
https://www.tvmidtvest.dk/midt-og-vestjylland/gocollectives-aflyser-flere-tog-det-er-sort-uheld
Det siger lidt om standarden i selskabet.

Mvh.
Poul.

Citat fra: Stennicke Dato 27/12-24, 20:56
Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 20:21
Citat fra: bjarkemm Dato 27/12-24, 16:19
Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Mvh.
Poul.

Gid DSB havde IC3 tog nok til at overtage den skrå bane, til kontrakten løber ud i 2028 (eller er det 2030)
Mvh Bjarke

Selv hvis de havde, ønsker de ikke at betjene strækningen.

Men kan DSB vil blive nød til hvis transportministeren sætter GOCO på porten

Du kan ikke tvinge en operatør til at befærde en given strækning. Men du kan tilbyde dem muligheden og give dem mulighed for forhandling. DSB vil dog ret hurtigt takke nej. Strækningen er en underskudsforretning og de ville ikke engang byde på den selv, da den var i udbud.

Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 21:55
Citat fra: Stennicke Dato 27/12-24, 20:56
Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 20:21
Citat fra: bjarkemm Dato 27/12-24, 16:19
Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Mvh.
Poul.

Gid DSB havde IC3 tog nok til at overtage den skrå bane, til kontrakten løber ud i 2028 (eller er det 2030)
Mvh Bjarke

Selv hvis de havde, ønsker de ikke at betjene strækningen.

Men kan DSB vil blive nød til hvis transportministeren sætter GOCO på porten

Du kan ikke tvinge en operatør til at befærde en given strækning. Men du kan tilbyde dem muligheden og give dem mulighed for forhandling. DSB vil dog ret hurtigt takke nej. Strækningen er en underskudsforretning og de ville ikke engang byde på den selv, da den var i udbud.
Hvis ens ejer siger man skal, så gør man det...

Er GoCollective nedsmeltet ?.
Af andersj, Aalborg. 27/12-24, 22:33.
Ja, seks af de ni bestyrelsesmedlemmer i DSB er udpeget af Transportministeren.

Men selvfølgelig bliver det til andre priser, hvilket nok også er derfor at ministeren helst ikke vil rive kontrakten i stykker.

Anders

Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 21:55
Citat fra: Stennicke Dato 27/12-24, 20:56
Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 20:21
Citat fra: bjarkemm Dato 27/12-24, 16:19
Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.

Mvh.
Poul.

Gid DSB havde IC3 tog nok til at overtage den skrå bane, til kontrakten løber ud i 2028 (eller er det 2030)
Mvh Bjarke

Selv hvis de havde, ønsker de ikke at betjene strækningen.

Men kan DSB vil blive nød til hvis transportministeren sætter GOCO på porten

Du kan ikke tvinge en operatør til at befærde en given strækning. Men du kan tilbyde dem muligheden og give dem mulighed for forhandling. DSB vil dog ret hurtigt takke nej. Strækningen er en underskudsforretning og de ville ikke engang byde på den selv, da den var i udbud.

Jeg har engang hørt at årsagen til at DSB ikke kører alene på strækningen Vejle-Struer skyldes, at den var i udbud med Svendborgbanen, som DSB ikke ønskede at køre.
Struer depotet står vidst også over for en lukning, men med den nuværende køreplan, burde turene kunne dækkes af personale fra Fredericia. Strækningen er godkendt til enmands-betjening, og mangler der lokofører, får de vel nogle fra GoCollective, hvis det kommer dertil.

Det har ikke noget med ønsker at gøre. DSB deltager af princip ikke i udbud, fordi direktionen har den opfattelse, at en sådan deltagelse vil blive betragtet som ulovlig statsstøtte af EU.

Citat fra: RasmusD Dato 28/12-24, 01:52Det har ikke noget med ønsker at gøre. DSB deltager af princip ikke i udbud, fordi direktionen har den opfattelse, at en sådan deltagelse vil blive betragtet som ulovlig statsstøtte af EU.
Det mere at DSB brændte fingrene på DSBFirst. De var i perioden op til man stoppe DSBFirst i gang med en del udbud i udlandet. Derefter blev alle udenlandske aktiviteter afviklet. I Danmark har vist været et pålæg om, at DSB ikke måtte byde på den jyske strækninger.

Er GoCollective nedsmeltet ?.
Af khm. 28/12-24, 05:15.
https://www.tvmidtvest.dk/kort-nyt/stribevis-af-togaflysninger-loerdag-morgen

Go Gollective evner ikke engang at køre en lørdagskøreplan kun med timedrift....

Jeg har ikke forstand på de dele, og ser måske spøgelser.
Men ville det være et ønske om at blive smidt ud af kontrakten, frem for at gå selv?

Gå op Sider:[1] 2 3 ... 5
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak