Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 21:55Citat fra: Stennicke Dato 27/12-24, 20:56Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 20:21Citat fra: bjarkemm Dato 27/12-24, 16:19Citat fra: Poul Andersen Dato 27/12-24, 13:59Det ser underligt ud, for fra morgenstunden og indtil nu er over 40 tog i Vest- og Midtjylland aflyst på grund af materielforhold.
Mvh.
Poul.
Gid DSB havde IC3 tog nok til at overtage den skrå bane, til kontrakten løber ud i 2028 (eller er det 2030)
Mvh Bjarke
Selv hvis de havde, ønsker de ikke at betjene strækningen.
Men kan DSB vil blive nød til hvis transportministeren sætter GOCO på porten
Du kan ikke tvinge en operatør til at befærde en given strækning. Men du kan tilbyde dem muligheden og give dem mulighed for forhandling. DSB vil dog ret hurtigt takke nej. Strækningen er en underskudsforretning og de ville ikke engang byde på den selv, da den var i udbud.
Jeg har engang hørt at årsagen til at DSB ikke kører alene på strækningen Vejle-Struer skyldes, at den var i udbud med Svendborgbanen, som DSB ikke ønskede at køre.
Struer depotet står vidst også over for en lukning, men med den nuværende køreplan, burde turene kunne dækkes af personale fra Fredericia. Strækningen er godkendt til enmands-betjening, og mangler der lokofører, får de vel nogle fra GoCollective, hvis det kommer dertil.