Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Nye skinner/Ny forbindelse med HTÅ terminalen (et spørgsmål)
De sidste par gange jeg har kørt forbi kombiterminalen i Høje Taastrup har jeg lagt mærke til at der er lagt nogle skinner, dog uden forbindelse til det store skinnenet (endnu). Er det DB der er i gang med at udvide kombiterminalen eller det andre brugere som er ved at få lagt en forbindelse ind til deres områder?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Citat fra: LM94 Dato 20/12-24, 23:22De sidste par gange jeg har kørt forbi kombiterminalen i Høje Taastrup har jeg lagt mærke til at der er lagt nogle skinner, dog uden forbindelse til det store skinnenet (endnu). Er det DB der er i gang med at udvide kombiterminalen eller det andre brugere som er ved at få lagt en forbindelse ind til deres områder?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Det er denne der er tale om:
https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php?topic=994.0

Nye skinner/Ny forbindelse med HTÅ terminalen (et spørgsmål)
Af Reinholdt, Nærområde ovk. 19 Od-Svg. I dag 00:43.
Hej LM84
Det er Banedanmark, der har bygget en ny infrastrukturbanegård, som afløsning for Otto Bussesvej. Der er 5 spor, med sp. 1 tættest på kombiterminalen, samt en lydisoleret læssehal for skærvevogne. Sp. 1 og 3 ender Ca. 100m fra Estlands Allé, så der er god længde på sporene og der kan laves omløb. Der er ikke etaleret fremmednet, eller andre typer forsyning.
Der er ilagt 6 sporskifter, nr 201-206, el-stedbetjente med drevtype 2005. 1 stk 1:9R190 og 5 stk 1:9R300. Sporet til venstre på din skitse, bliver tilsluttet sp. 1, med nyt spsk 38a/b i Htå, ifm med ombygningen, der starter her til februar. Sporet til højre, er erstatning for spor 0, der bliver "skåret" over af den nye sportilslutning.
Projektet blev afleveret til Banedanmark d. 29.11
Jeg håber det er et fyldestgørende svar, ellers spørger du bare videre.🙂

Reinholdt
Sikringstekniker

Og - DSB har betalt.

JH

Nye skinner/Ny forbindelse med HTÅ terminalen (et spørgsmål)
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. I dag 11:32.
Seneste redigering: I dag 11:39 af Per Holm

mvh. Per

... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Jens Hansen Dato I dag 07:36Og - DSB har betalt.

JH

Som kompensation for at de har overtaget et større areal på den gamle godsbanegårds område (sporgruppe 200 - havneristen) for at kunne opføre et nyt værksted.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023. Pris 460 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak