Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- DD-vogne - destinationsskilte
DD-vogne - destinationsskilte
Af Ncard00. 20/12-24, 13:27.
Er der planer om at opgradere eller udskifte de nuværende destinattions skilte/skærme siden af DD-vogne, ligesom man er i gang med på S-togene?

I direkte sollys er det næsten umuligt at læse hvad der står med den grønne tekst, og så er læsbarheden også bare virkelig dårlig generelt.

Og nogen som har lignende dårlige oplevelser fra andre Litra? (ER,ET,MF,MG,IC1, Desiro, Lint osv.)

DD-vogne - destinationsskilte
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 20/12-24, 19:38.
Var det ikke TV2 der engang lavede en sang der hed "Kom lad os brokke os"?

Citat fra: re20000 Dato 20/12-24, 19:38Var det ikke TV2 der engang lavede en sang der hed "Kom lad os brokke os"?
Ja, det virker unægteligt lidt kontraproduktivt at være så desperat efter klagepunkter, at det er nødvendigt at efterlyse problemer...

Er det ikke bedre at nyde den gode suppe end at bruge alle kræfterne på at lede efter et imaginært hår?

Citat fra: Ncard00 Dato 20/12-24, 13:27Er der planer om at opgradere eller udskifte de nuværende destinattions skilte/skærme siden af DD-vogne, ligesom man er i gang med på S-togene?

I direkte sollys er det næsten umuligt at læse hvad der står med den grønne tekst, og så er læsbarheden også bare virkelig dårlig generelt.

Og nogen som har lignende dårlige oplevelser fra andre Litra? (ER,ET,MF,MG,IC1, Desiro, Lint osv.)

UPS, du glemte at spørge de gamle, sure mænd om lov til at spørge om noget jernbanerelateret i et jernbaneforum 😂

Men jeg synes nu heller ikke læsbarheden er for god på hverken DD vognene eller mange busser for den sags skyld. Jeg ved dog også godt, at det næppe bliver ændret, så længe de gamle, sure mænd ikke synes det er et problem. Og de bestemmer jo, også hos DSB.

Citat fra: Togiudlandet Dato 20/12-24, 21:48
Citat fra: Ncard00 Dato 20/12-24, 13:27Er der planer om at opgradere eller udskifte de nuværende destinattions skilte/skærme siden af DD-vogne, ligesom man er i gang med på S-togene?

UPS, du glemte at spørge de gamle, sure mænd om lov til at spørge om noget jernbanerelateret i et jernbaneforum 😂

Men jeg synes nu heller ikke læsbarheden er for god på hverken DD vognene eller mange busser for den sags skyld. Jeg ved dog også godt, at det næppe bliver ændret, så længe de gamle, sure mænd ikke synes det er et problem. Og de bestemmer jo, også hos DSB.
Det har skam ikke noget med surhed eller alder at gøre.
At udtænke et problem og herefter bede om, om der dog ikke er nogen der reelt har oplevet det som et problem, er i mine øjne lidt spøjst.
Men selvfølgelig: intet problem er så lille, at det ikke kan gøres større, hvis man anstrenger sig...

Du er dette forums store spørgejørgen.... men S-tog destinationsskilte virkede ikke, så der skulle ske noget. Mig bekendt er de nye LED skærme forberedt til en senere udskiftning af systemet inde i toget, som hellere ikke har det godt. Og andet materiel - hvis det virker, så skifter man ikke det ud.

Citat fra: re20000 Dato 20/12-24, 19:38Var det ikke TV2 der engang lavede en sang der hed "Kom lad os brokke os"?
https://youtu.be/jw381dkHzBo?si=JMqBcZZ4tksgeK5D

Citat fra: Krabsen Dato 20/12-24, 22:30
Citat fra: Togiudlandet Dato 20/12-24, 21:48

Det har skam ikke noget med surhed eller alder at gøre.
At udtænke et problem og herefter bede om, om der dog ikke er nogen der reelt har oplevet det som et problem, er i mine øjne lidt spøjst.
Men selvfølgelig: intet problem er så lille, at det ikke kan gøres større, hvis man anstrenger sig...

Har det med jernbane at gøre, kan jeg virkelig ikke se problemet, uanset om jeg selv synes emnet er et stort eller lille problem. Det er et jernbaneforum, og her skal vel diskuteres stort og småt om jernbanen.

Der er massere af tråde, jeg er bedøvende ligeglad med, men derfor har jeg ikke trang til at blande brokkesange, julemanden eller andet totalt ligegyldigt ind i det. Det skulle andre prøve...

Og ellers må moderator jo skride ind og fjerne indlæg, hvis emnet ikke har interesse for flertallet eller hvis trådstarter har skrevet for mange indlæg i en periode. 

Gå op Sider:[1]

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak