Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Mittog appen - billede af grafik af første El-tog til Holbæk
Gå ned Sider:[1] 2
Så er første El-tog til Holbæk kommet frem på Lejre station i Mittog appen, og det er selvfølgelig Vectron som får fornøjelsen, som det kan ses herunder:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Citat fra: Ncard00 Dato 14/12-24, 16:01Så er første El-tog til Holbæk kommet frem på Lejre station i Mittog appen, og det er selvfølgelig Vectron som får fornøjelsen, som det kan ses herunder:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Hvordan ser du hvad litra der køres med?
( er bare nysgerrig)

Citat fra: lomse Dato 14/12-24, 18:02
Citat fra: Ncard00 Dato 14/12-24, 16:01Så er første El-tog til Holbæk kommet frem på Lejre station i Mittog appen, og det er selvfølgelig Vectron som får fornøjelsen, som det kan ses herunder:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Hvordan ser du hvad litra der køres med?
( er bare nysgerrig)

Det står der heller ikke, men man kan se det ud fra grafikken.

Her kan man fx se at det er Vectron + DD vogne, fordi den første "vogn" er grå, og ikke har noget nummer, altså må det være et lokomotiv som man ikke kan gå ind i som passager.

Dernæst kører Vectron normalt enten med 4 eller 5 DD vogne, og her er der 4.

Og sidst men ikke mindst, så findes flexrum altid i vognen længst fra lokomotivet, flexrummet er nederst, og 1. klasse er øverst.

Egentlig bør der også, i vogn 12 som vognen hedder her, være et "stillezone" symbol, da denne findes nederst i vogn 12.

Og så er man ved at ombygge stammerne, så ihvertfald dem med 5 vogne får et nyt stort flexrum i midterste vogn nederst, så vidt jeg husker, det må du ikke holde mig op på. Det halve flexrum nederst for enden bliver ofte hurtigt fyldt, ligesom i S-togene, så derfor skal DD vognene, ligesom S-togene, også have et stort flexrum, hvilket forhåbentlig betyder permanent gratis medtagning af cykler i fremtiden, håber jeg personligt på.

Så prøv at lægge mærke til, når du tager toget, hvordan grafikken ser ud for de forskellige togtyper, eller screenshot det og skriv ned hvad du kørte med, så lærer man efterhånden hvilke typer tog som har hvilken type grafik :)

Citat fra: Ncard00 Dato 14/12-24, 19:38
Citat fra: lomse Dato 14/12-24, 18:02
Citat fra: Ncard00 Dato 14/12-24, 16:01Så er første El-tog til Holbæk kommet frem på Lejre station i Mittog appen, og det er selvfølgelig Vectron som får fornøjelsen, som det kan ses herunder:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Hvordan ser du hvad litra der køres med?
( er bare nysgerrig)

Det står der heller ikke, men man kan se det ud fra grafikken.

Her kan man fx se at det er Vectron + DD vogne, fordi den første "vogn" er grå, og ikke har noget nummer, altså må det være et lokomotiv som man ikke kan gå ind i som passager.

Dernæst kører Vectron normalt enten med 4 eller 5 DD vogne, og her er der 4.

Og sidst men ikke mindst, så findes flexrum altid i vognen længst fra lokomotivet, flexrummet er nederst, og 1. klasse er øverst.

Egentlig bør der også, i vogn 12 som vognen hedder her, være et "stillezone" symbol, da denne findes nederst i vogn 12.

Og så er man ved at ombygge stammerne, så ihvertfald dem med 5 vogne får et nyt stort flexrum i midterste vogn nederst, så vidt jeg husker, det må du ikke holde mig op på. Det halve flexrum nederst for enden bliver ofte hurtigt fyldt, ligesom i S-togene, så derfor skal DD vognene, ligesom S-togene, også have et stort flexrum, hvilket forhåbentlig betyder permanent gratis medtagning af cykler i fremtiden, håber jeg personligt på.

Så prøv at lægge mærke til, når du tager toget, hvordan grafikken ser ud for de forskellige togtyper, eller screenshot det og skriv ned hvad du kørte med, så lærer man efterhånden hvilke typer tog som har hvilken type grafik :)


Super smukt.
Det med lokomotiv burde jeg have set, men resten vidte jeg ikke. Så tusinde tak.
Det med stort flexrum giver vel mening på et pendler tog.
Selv om en cykel på start slut station vil give plads til flere. Bare en tanke

Citat fra: lomse Dato 14/12-24, 20:50
Citat fra: Ncard00 Dato 14/12-24, 19:38
Citat fra: lomse Dato 14/12-24, 18:02
Citat fra: Ncard00 Dato 14/12-24, 16:01Så er første El-tog til Holbæk kommet frem på Lejre station i Mittog appen, og det er selvfølgelig Vectron som får fornøjelsen, som det kan ses herunder:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Hvordan ser du hvad litra der køres med?
( er bare nysgerrig)

Det står der heller ikke, men man kan se det ud fra grafikken.

Her kan man fx se at det er Vectron + DD vogne, fordi den første "vogn" er grå, og ikke har noget nummer, altså må det være et lokomotiv som man ikke kan gå ind i som passager.

Dernæst kører Vectron normalt enten med 4 eller 5 DD vogne, og her er der 4.

Og sidst men ikke mindst, så findes flexrum altid i vognen længst fra lokomotivet, flexrummet er nederst, og 1. klasse er øverst.

Egentlig bør der også, i vogn 12 som vognen hedder her, være et "stillezone" symbol, da denne findes nederst i vogn 12.

Og så er man ved at ombygge stammerne, så ihvertfald dem med 5 vogne får et nyt stort flexrum i midterste vogn nederst, så vidt jeg husker, det må du ikke holde mig op på. Det halve flexrum nederst for enden bliver ofte hurtigt fyldt, ligesom i S-togene, så derfor skal DD vognene, ligesom S-togene, også have et stort flexrum, hvilket forhåbentlig betyder permanent gratis medtagning af cykler i fremtiden, håber jeg personligt på.

Så prøv at lægge mærke til, når du tager toget, hvordan grafikken ser ud for de forskellige togtyper, eller screenshot det og skriv ned hvad du kørte med, så lærer man efterhånden hvilke typer tog som har hvilken type grafik :)


Super smukt.
Det med lokomotiv burde jeg have set, men resten vidte jeg ikke. Så tusinde tak.
Det med stort flexrum giver vel mening på et pendler tog.
Selv om en cykel på start slut station vil give plads til flere. Bare en tanke

Hvis man pendler dagligt, så vil det være lidt misbrug af kapacitet, at tage cyklen med hver dag. Og derfor er det nok godt at beholde en cykelbillet.

Men hvis jeg skal nøjes med at se lige ud over min egen næse, så har jeg ret jævnligt arbejdsopgaver rundt omkring på Sjælland, men skiftende steder, og da jeg ikke har bil, så bliver løsningen ofte cykel med toget.

Det er for mig fint at betale en (billig)  billet til cyklen. Det, som er stress, er, at kapaciteten i dag er så lille, at det er nødvendigt at reservere. Og det er især på hjemturen et problem, da jeg aldrig helt ved hvornår jeg er færdig og hvilket tog jeg kan nå. Så enten skal jeg reservere til en sen afgang og så risikere en times ventetid eller mere på en eller anden station, hvis vi alligevel er tidligere færdig eller også skal jeg tage chancen og risikere at stå der uden plads til cyklen på de næste flere afgange.

Jeg tænker andre har samme problem, hvad end det er til arbejde, eller besøg hos moster Oda, som man aldrig helt ved hvornår har snakket færdig over kaffen.

Jeg har set det store fleksrum i vogn 12. Det kan selvfølgeligt godt være, at de senere så har flyttet rundt på det, så det nu er i en anden vogn. Til gengæld, er der så ikke stillezone for neden i alle DD-vognene, bortset fra styrevognen? Eller er det mig, der tager fejl, fordi jeg altid går op på overetagen?

En anden mulighed for vidererejse med cykel ville være attraktive delecykelordninger på de forskellige stationer. Der er allerede nogle forsøg i gang, så det er givetvist noget, der bliver spændende at følge fremover.

Citat fra: mpp Dato 14/12-24, 22:19Jeg har set det store fleksrum i vogn 12. Det kan selvfølgeligt godt være, at de senere så har flyttet rundt på det, så det nu er i en anden vogn. Til gengæld, er der så ikke stillezone for neden i alle DD-vognene, bortset fra styrevognen? Eller er det mig, der tager fejl, fordi jeg altid går op på overetagen?

En anden mulighed for vidererejse med cykel ville være attraktive delecykelordninger på de forskellige stationer. Der er allerede nogle forsøg i gang, så det er givetvist noget, der bliver spændende at følge fremover.

Hvis du spørger om der er stillezone i hver eneste vogn nederst i hver eneste stamme, så er svaret nej, kun stillezone i én af vognene i hver stamme nederst, og første klassen er jo som bekendt ikke stillezone, selvom den efter min mening burde være det, især i DD-vognene, fordi man ikke kan dele den op i 2 afdelinger deroppe.

Citat fra: Ncard00 Dato 14/12-24, 22:35
Citat fra: mpp Dato 14/12-24, 22:19Jeg har set det store fleksrum i vogn 12. Det kan selvfølgeligt godt være, at de senere så har flyttet rundt på det, så det nu er i en anden vogn. Til gengæld, er der så ikke stillezone for neden i alle DD-vognene, bortset fra styrevognen? Eller er det mig, der tager fejl, fordi jeg altid går op på overetagen?

En anden mulighed for vidererejse med cykel ville være attraktive delecykelordninger på de forskellige stationer. Der er allerede nogle forsøg i gang, så det er givetvist noget, der bliver spændende at følge fremover.

Hvis du spørger om der er stillezone i hver eneste vogn nederst i hver eneste stamme, så er svaret nej, kun stillezone i én af vognene i hver stamme nederst, og første klassen er jo som bekendt ikke stillezone, selvom den efter min mening burde være det, især i DD-vognene, fordi man ikke kan dele den op i 2 afdelinger deroppe.

Mange erhvervsfolk har igennem deres arbejde et firma pendlerkort med tillæg til 1. klasse, for at de kan arbejde og evt. have telefoniske møder imens de er på farten. Tror ikke du skal begynde at blande 1. klasse og stillezone sammen.

Desuden så forsvinder stillezonen i vogn 12 i takt med at alle Bk bliver ombygget med cykelområde som i s-tog. Stillezonen vil blive placeret i vogn 11, stadig på nederste niveau.

Citat fra: LM94 Dato 15/12-24, 00:08
Citat fra: Ncard00 Dato 14/12-24, 22:35
Citat fra: mpp Dato 14/12-24, 22:19Jeg har set det store fleksrum i vogn 12. Det kan selvfølgeligt godt være, at de senere så har flyttet rundt på det, så det nu er i en anden vogn. Til gengæld, er der så ikke stillezone for neden i alle DD-vognene, bortset fra styrevognen? Eller er det mig, der tager fejl, fordi jeg altid går op på overetagen?

En anden mulighed for vidererejse med cykel ville være attraktive delecykelordninger på de forskellige stationer. Der er allerede nogle forsøg i gang, så det er givetvist noget, der bliver spændende at følge fremover.

Hvis du spørger om der er stillezone i hver eneste vogn nederst i hver eneste stamme, så er svaret nej, kun stillezone i én af vognene i hver stamme nederst, og første klassen er jo som bekendt ikke stillezone, selvom den efter min mening burde være det, især i DD-vognene, fordi man ikke kan dele den op i 2 afdelinger deroppe.

Mange erhvervsfolk har igennem deres arbejde et firma pendlerkort med tillæg til 1. klasse, for at de kan arbejde og evt. have telefoniske møder imens de er på farten. Tror ikke du skal begynde at blande 1. klasse og stillezone sammen.

Desuden så forsvinder stillezonen i vogn 12 i takt med at alle Bk bliver ombygget med cykelområde som i s-tog. Stillezonen vil blive placeret i vogn 11, stadig på nederste niveau.

Fair nok, er derfor jeg også altid har støjreducerende hovedtelefoner med i toget, så man kan lukke støj, larm, og snak ude. Ved godt at man betaler ekstr for at sidde et sted hvor der ikke sidder så mange andre, men der er aldrig mere end et par stykker på første klasse i DD vognene, selvom der er virkelig meget plads.

DSB burde markedsføre deres RE første klasse noget mere, da jeg tror at de fleste, eller ihvertfald mange, ikke ved hvad det koster, hvordan man får billet til det, og samtidig godt kunne se meningen med at betale ekstra for det, især folk som pendler langt, eller bare dem som rejser hver dag i myldretiden.

Hvordan ville i få flere til at rejse på RE første klasse?

Citat fra: LM94 Dato 15/12-24, 00:08Desuden så forsvinder stillezonen i vogn 12 i takt med at alle Bk bliver ombygget med cykelområde som i s-tog. Stillezonen vil blive placeret i vogn 11, stadig på nederste niveau.

Stillezonen bliver flyttet til vogn 13. Vogn 11 har flexrum og handicaptoilet i nederste etage.

Citat fra: Ncard00 Dato 15/12-24, 00:32DSB burde markedsføre deres RE første klasse noget mere, da jeg tror at de fleste, eller ihvertfald mange, ikke ved hvad det koster, hvordan man får billet til det, og samtidig godt kunne se meningen med at betale ekstra for det, især folk som pendler langt, eller bare dem som rejser hver dag i myldretiden.

Hvordan ville i få flere til at rejse på RE første klasse?

Det er i hvert fald ikke attraktivt som enkeltbillet tillæg med en fast pris på 40 kr uanset rejsens længde. Fra Ringsted til Roskilde er det næsten en fordobling fra 44 til 84 kr. Fra Ringsted til København er det næsten 50% oven i, fra 84 til 124 kr. Fra Helsingør til Næstved er det henholdsvis 104 og 144 kr.
Monstro et procentvist tillæg ville være mere attraktivt?

Citat fra: nielsm Dato 15/12-24, 11:27
Citat fra: Ncard00 Dato 15/12-24, 00:32DSB burde markedsføre deres RE første klasse noget mere, da jeg tror at de fleste, eller ihvertfald mange, ikke ved hvad det koster, hvordan man får billet til det, og samtidig godt kunne se meningen med at betale ekstra for det, især folk som pendler langt, eller bare dem som rejser hver dag i myldretiden.

Hvordan ville i få flere til at rejse på RE første klasse?

Det er i hvert fald ikke attraktivt som enkeltbillet tillæg med en fast pris på 40 kr uanset rejsens længde. Fra Ringsted til Roskilde er det næsten en fordobling fra 44 til 84 kr. Fra Ringsted til København er det næsten 50% oven i, fra 84 til 124 kr. Fra Helsingør til Næstved er det henholdsvis 104 og 144 kr.
Monstro et procentvist tillæg ville være mere attraktivt?

Enig, måske 20% oveni udenfor myldretiden, og 25% i myldretiden, eller noget lignende kunne være en løsning.

Citat fra: Ncard00 Dato 15/12-24, 11:37
Citat fra: nielsm Dato 15/12-24, 11:27
Citat fra: Ncard00 Dato 15/12-24, 00:32DSB burde markedsføre deres RE første klasse noget mere, da jeg tror at de fleste, eller ihvertfald mange, ikke ved hvad det koster, hvordan man får billet til det, og samtidig godt kunne se meningen med at betale ekstra for det, især folk som pendler langt, eller bare dem som rejser hver dag i myldretiden.

Hvordan ville i få flere til at rejse på RE første klasse?

Det er i hvert fald ikke attraktivt som enkeltbillet tillæg med en fast pris på 40 kr uanset rejsens længde. Fra Ringsted til Roskilde er det næsten en fordobling fra 44 til 84 kr. Fra Ringsted til København er det næsten 50% oven i, fra 84 til 124 kr. Fra Helsingør til Næstved er det henholdsvis 104 og 144 kr.
Monstro et procentvist tillæg ville være mere attraktivt?

Enig, måske 20% oveni udenfor myldretiden, og 25% i myldretiden, eller noget lignende kunne være en løsning.
Vil folk kunne finde ud af det?
Men ja kan os udnytte kapacitet bedst muligt

Citat fra: RasmusD Dato 15/12-24, 06:29
Citat fra: LM94 Dato 15/12-24, 00:08Desuden så forsvinder stillezonen i vogn 12 i takt med at alle Bk bliver ombygget med cykelområde som i s-tog. Stillezonen vil blive placeret i vogn 11, stadig på nederste niveau.

Stillezonen bliver flyttet til vogn 13. Vogn 11 har flexrum og handicaptoilet i nederste etage.

Korrekt, jeg kom til at vende om på stammen.

Citat fra: lomse Dato 14/12-24, 18:02Hvordan ser du hvad litra der køres med?
( er bare nysgerrig)
Det kan man uden at afkode oprangeringen på Toginfo.nu ;)

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Gå op Sider:[1] 2
KS M 1DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak