Dertil skulle depotsporene i Tølløse også fornyes, flyttes og forlænges til en pris på 36 mio. kr.
Besparelsen på ladeinfrastrukturen forventes at udgøre 54 mio. kr. (59 mio. kr. fratrukket 5 mio. kr. til plug in ladestik i Holbæk til natladning)
Mulig sparet reservetogsæt når Lint togene skal udskiftes i 2030'erne til en værdi af 60 mio. kr.
Beslutningsgrundlaget inkl. ovennævnte tal kan ses her:
https://dagsorden.regionsjaelland.dk/vis?id=3e13960e-204a-4aa1-9534-c0ce3552b72a&punktid=e6fd3c6b-de22-48f1-a6b0-0bb58f6f6c9bDer kan så blive nogle kapacitetsudfordringer i Tølløse og Holbæk. I Tølløse fordi der kun er sporforbindelse til spor 1 og i Holbæk afhængig af DSB's driftskoncept med hvor lang vendetid Holbæk-togene har og hvor Kalundborg-togene krydser.
Mulige ændringer af infrastrukturen i Holbæk kunne være:
1. Etablering af transversal mellem spor 1 og 2, så den 418 meter lange perron i spor 2 kan deles i to afsnit med mulighed for uafhængig kørsel til og fra begge afsnit i retning Roskilde.
2. Anlæg af perron i spor 13. Kræver dog også elektrificering af spor 13 samt nok også udskiftning af sporet.
Men hvis Lokaltog/Region Sjælland skal betale for disse opgraderinger, så er besparelserne fra Tølløse hurtigt væk igen. Begge forslag kræver også ændringer i sikringsanlægget.