Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- DSB vælger Sqills' S3 Passenger som nyt salgssystem
En nyhed der er et par måneder gammel, men som jeg alligevel synes er værd at dele.

DSB har valgt at erstatte deres eget salgsstyringssystem (kaldes lagerstyring i pressemeddelelsen, men her skal man tænke siddepladser som produkter på "lageret") med S3 Passenger fra den hollandske softwarevirksomhed Sqills - der siden 2021 er ejet af Siemens Mobility.

Systemet skal bruges til at administrere og optimere salget og prissætningen af Orange billetter (yield management/dynamiske priser) samt til at administrere pladsreservationer og bedre kommunikation til kunderne.

S3 Passenger vil gøre det muligt at åbne for billetsalg og pladsreservation længere ind i fremtiden, da systemet automatisk kan ombooke og informere passagererne ved køreplansændringer som opstår efter køb af (plads)billetten - eksempelvis ved sporarbejder.

S3 Passenger benyttes bl.a. af SJ, Snälltåget, Eurostar, SNCF, Irish Rail, iryo og enkelte fjernbusselskaber.

Der er skrevet kontrakt på 12 års drift med en option på yderligere 12 år.

Pressemeddelelse Siemens: https://press.siemens.com/global/en/pressrelease/dsb-selects-sqills-s3-passenger-new-inventory-system

Anders

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak