Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- TKG 2025 - G7602 - G7605
Kan se, at der i TKG er indlagt nye togpar mellem Padborg og Aarhus H til kørsel mandag og torsdag.
Kender nogen mere til dette, det er vel næppe containertrafik til havnen, som Viking betjener fra Taulov. Tænker heller ikke det har noget med Aalborg-slæberen at gøre.

Mvh Peter

Kører videre til/fra Aalborg på ETCS-strekning med ny tognr. 147602 og 147603

Mvh Werner

TKG 2025 - G7602 - G7605
Af andersj, Aalborg. 25/11-24, 21:58.
De her (14)76xx tog må næsten være noget Duisburg-Hirtshals. Om og hvornår de så reelt kommer igang, må tiden vise. Det er ikke første gang der har været Hirtshals-tog med i TKG. 

Port of Aalborg-togene (14)75xx kører jo kun Fredericia-Aalborg.

Anders

Citat fra: andersj Dato 25/11-24, 21:58De her (14)76xx tog må næsten være noget Duisburg-Hirtshals. Om og hvornår de så reelt kommer igang, må tiden vise. Det er ikke første gang der har været Hirtshals-tog med i TKG. 

Port of Aalborg-togene (14)75xx kører jo kun Fredericia-Aalborg.
Det er vel ikke sikkert, at de kun gør det i K25?
/Lasse

TKG 2025 - G7602 - G7605
Af andersj, Aalborg. 26/11-24, 11:07.
Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg ville undre mig hvis der lige pludselig kom heltog til Aalborg direkte fra Tyskland.
De 30 minutter stop i Taulov i begge retninger kunne også tyde på at man smider vogne nordgående og optager vogne sydgående. Taulov er dog primært, hvis ikke udelukkende, containere og trailere som er noget af det eneste der ikke køres ud til Port of Aalborg med - de sporadiske containertransporter til Aalborg har været flytning af containere mellem danske havne.

Det der modsiger at de skulle være Hirtshals-tog, er selvfølgelig de manglende køreplaner Aalborg-Hjørring i TKG.

Anders

TKG 2025 - G7602 - G7605
Af Niels, Aarhus. 26/11-24, 14:38.
Citat fra: andersj Dato 26/11-24, 11:07De 30 minutter stop i Taulov i begge retninger kunne også tyde på at man smider vogne nordgående og optager vogne sydgående.

Er det virkelig rigtigt, at lokomotivførere og rangister og andet jernbanegodtfolk smider med vogne rundt omkring på de danske jernbaner, eller er der tale om et selvopfundet udtryk eller udbredt slang blandt jernbanefolk - og hvad er egentlig det korrekte udtryk - ihukommende mangen en diskussion om skiftespor, krydsspor, sporhaler og lignende?

Venlig hilsen

Niels H

TKG 2025 - G7602 - G7605
Af D 826. 26/11-24, 14:48.
Det blev da brugt i min tid ved jernbanen.
Hilsner Keld

Citat fra: andersj Dato 26/11-24, 11:07Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg ville undre mig hvis der lige pludselig kom heltog til Aalborg direkte fra Tyskland.
De 30 minutter stop i Taulov i begge retninger kunne også tyde på at man smider vogne nordgående og optager vogne sydgående. Taulov er dog primært, hvis ikke udelukkende, containere og trailere som er noget af det eneste der ikke køres ud til Port of Aalborg med - de sporadiske containertransporter til Aalborg har været flytning af containere mellem danske havne.

Det der modsiger at de skulle være Hirtshals-tog, er selvfølgelig de manglende køreplaner Aalborg-Hjørring i TKG.
...og så har DB Cargo generelt en større strukturændring i gang, aftvunget af "opdagelsen" af ikke helt vandtætte barrierrer mellem modersleskabets offentlige midler og DB Cargo. Der er flere medier, der beretter, at DB Cargo (hele gruppen) skal finde 500 M Euro i 2025,og en del findes i ændrede heltogsprincipper, så det kan godt give mening, at det principielt er et direkte tog fra Hamburg, der kører til Aalborg - særligt, hvis det "arbejder undervejs" og skifter traktion i Taulov. Køreplanerne er jo trods alt bare tal...

/Lasse

TKG 2025 - G7602 - G7605
Af andersj, Aalborg. 16/12-24, 09:54.
MK 614 blev i sidste uge flyttet til Aalborg Øst. Den skal nu stå for rangeringen på havneområdet og bringe vognene til og fra Aalborg banegård, så strækningslokomotivet kan returnere mod syd med det samme.

Denne løsning kan give mulighed for at man kører videre med vogne til Hirtshals på et tidspunkt. Hvorvidt det lige er MK 614 der fast stationeres i Aalborg, eller om man løbende udveksler med de øvrige MK'er i Fredericia ved jeg ikke. Men de er vel designet til ikke at skulle på værksted alt for ofte tænker jeg.

Anders

Gå op Sider:[1]
RDK MK 612Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak