Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Metroplaner
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Metroplaner
Af Niels Munch. 24/11-24, 17:46.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Metroplaner
Af Togiudlandet. 24/11-24, 21:36.
Og sådan blev endnu en ung fløs sat på plads af de gamle her i forum. Man skal aldrig stille spørgsmål eller komme med idéer her i forum, uden at det er clearet med oldingene - medmindre man altså vil skældes ud eller mobbes.

Metroplaner
Af PD Hansen. 24/11-24, 22:30.
Citat fra: Jensen123 Dato 23/11-24, 11:24
Citat fra: ivar Dato 23/11-24, 01:46Som nævnt i et andet indlæg, så er der ikke statspenge i metroen.
Altså på nær de 4 milliarder, som frit fra hukommelsen endte med 4,4 milliarder fra staten.
Hvor meget bruger staten pr. indbygger på transport i Jylland, og hvor meget pr. indbygger på transport i/omkring København?
Der burde nok kunne blive råd til mere Metro i Kbh. - men S og V har nok mere travlt med at fiske vælgere i Jylland.

Metroplaner
Af Niels Munch. 25/11-24, 08:46.
Citat fra: Togiudlandet Dato 24/11-24, 21:36Og sådan blev endnu en ung fløs sat på plads af de gamle her i forum. Man skal aldrig stille spørgsmål eller komme med idéer her i forum, uden at det er clearet med oldingene - medmindre man altså vil skældes ud eller mobbes.

Det kunne jo også være, at nogle har bemærket den tsunami af mere eller mindre vidtløftige kommentarer, som en enkelt flittig bruger har tæppebombet denne tråd med.

Hvilket den pgl. flittige bruger naturligvis er i sin gode ret til.

Lige såvel, som det er i andre forumbrugeres gode ret at bemærke dette.

Indtil selvfølgelig moderator/webmaster griber ind.

Metroplaner
Af banemanden. 25/11-24, 09:22.
Citat fra: Niels Munch Dato 25/11-24, 08:46
Citat fra: Togiudlandet Dato 24/11-24, 21:36Og sådan blev endnu en ung fløs sat på plads af de gamle her i forum. Man skal aldrig stille spørgsmål eller komme med idéer her i forum, uden at det er clearet med oldingene - medmindre man altså vil skældes ud eller mobbes.

Det kunne jo også være, at nogle har bemærket den tsunami af mere eller mindre vidtløftige kommentarer, som en enkelt flittig bruger har tæppebombet denne tråd med.

Hvilket den pgl. flittige bruger naturligvis er i sin gode ret til.

Lige såvel, som det er i andre forumbrugeres gode ret at bemærke dette.

Indtil selvfølgelig moderator/webmaster griber ind.

Man kunne også bare opføre sig ordentligt og tale pænt til hinanden :)

Moderator er vel absolut sidste instans - og så er man sgu kommet så langt, at det, om muligt, blev endnu mere pinligt end det allerede var i forvejen.

Metroplaner
Af Togiudlandet. 25/11-24, 09:35.
Citat fra: Niels Munch Dato 25/11-24, 08:46
Citat fra: Togiudlandet Dato 24/11-24, 21:36Og sådan blev endnu en ung fløs sat på plads af de gamle her i forum. Man skal aldrig stille spørgsmål eller komme med idéer her i forum, uden at det er clearet med oldingene - medmindre man altså vil skældes ud eller mobbes.

Det kunne jo også være, at nogle har bemærket den tsunami af mere eller mindre vidtløftige kommentarer, som en enkelt flittig bruger har tæppebombet denne tråd med.

Hvilket den pgl. flittige bruger naturligvis er i sin gode ret til.

Lige såvel, som det er i andre forumbrugeres gode ret at bemærke dette.

Indtil selvfølgelig moderator/webmaster griber ind.

Åh jo, den tsunami har jeg også bemærket - men min holdning er også, at dette er et forum, hvor alle kan være med. Det er IKKE en arbejdsgruppe i et ministerie, hvor der ikke er plads til brainstorming, at bruge fantasien eller at projekterne skal være klapset af, både økonomisk og realistisk, før de kan fremlægges.

Men mest er det den voksenmobning, som visse brugere benytter, jeg opponerer mod. Det er langt mere useriøst, end fantasifulde jernbaneidéer. Ignorer dog indlæggende i stedet for at hele 4 personer skal blande julen og julemanden ind i det, eller vær voksne og argumenter på en ordentlig måde overfor vedkommende.

Metroplaner
Af SVR. 25/11-24, 11:22.
Her ville mit drømmescenarie være.

Kun større stationer eller ruteanvisende stationer er skrevet på, alle andre stationer er en sort prik.

M1 - Nuværende forlænges til Brøndbyøster (eller rødovre) fra Vanløse
M2 - Forbliver som nu
M3 - Forbliver som nu
M4 - I syd forlænges til Hvidovre Hospital, I nord til Gentofte Hospital, videre fra de to nye staioner der allerede er vedtaget. sluseholmen skal derudover udvides til regional-/øresundstog også stopper der.
M5 - Dens nuværende valgte rute.
M6 - Malmömetro, dog forlænget fra KBH H til Herlev Hosptial via. Forum, Brøsnhøj og Tingbjerg
M7 - Husum til Tårnby
M8 - Gentofte Hospital til Københavns Lufthavn. Deler tunnel med M7 fra Bispebjerg Hospital t.o.m. "Bomiparken". S-Tog skal have ny station ved SMK (statens museum for kunst).

Jeg synes selv det er et fint forslag til hvordan de største arbejdspladser (og rejsedestinationer) i hovedstadsområdet forbindes. Hospitalerne forbindes (Vigtigst af alt rigshospitalet). Lufthavnen får sin meget trængte anden forbindelse. Der kommer endnu et havnesnit. Expresstunnel behøver ikke bygges. Øresundstogene afbelastes. Alle S-togslinjer får nemme skifte til alle linjer, i og med at linjer krydser mellem Hovedbanegården og Østerport.

Dog synes jeg selv Valby mangler en god forbindelse mellem Valby St. og KBH Syd, men synes ikke nogle traceer videre fra valby gav mening (M7 fra berlingskes forslag synes jeg er helt ude og flyve...)


Metroplaner
Af Niels Munch. 25/11-24, 11:58.
Citat fra: Togiudlandet Dato 25/11-24, 09:35Åh jo, den tsunami har jeg også bemærket - men min holdning er også, at dette er et forum, hvor alle kan være med. Det er IKKE en arbejdsgruppe i et ministerie, hvor der ikke er plads til brainstorming, at bruge fantasien eller at projekterne skal være klapset af, både økonomisk og realistisk, før de kan fremlægges.
Hej "Togiudlandet",

Her er jeg faktisk ganske enig med dig.

Citat fra: Togiudlandet Dato 25/11-24, 09:35Men mest er det den voksenmobning, som visse brugere benytter, jeg opponerer mod. Det er langt mere useriøst, end fantasifulde jernbaneidéer. Ignorer dog indlæggende i stedet for at hele 4 personer skal blande julen og julemanden ind i det, eller vær voksne og argumenter på en ordentlig måde overfor vedkommende.
Jeg skrev mit første indlæg i disse fora 20. august 2010 og har altid sat pris på den vidensdeling samt den diskussion og argumentation m.v., som jernbanen.dk giver os jernbaneinteresserede, fløse som oldinge, en platform for.

Lidt bekymret kan jeg - og muligvis også andre brugere - nu se, hvordan enkelte skribenter bemægtiger sig nærværende forum som platform for det, jeg i mangel af bedre kalder "meningsekshibitionisme".

Det har så givet andre brugere anledning til bemærkninger, der i disse krænkelsesparate tider opfattes som "mobning" - tilsyneladende fordi, pgl. brugere ikke går ind i en argumentation.

Muligvis er det bedst helt at ignorere visse skibenters indlæg, når de ikke indbyder til rationel argumentation. Derved risikeres dog, at disse skribenter bliver alene tilbage herinde, og det er vel ikke det, vi ønsker ved forum.

En sådan situation var faktisk en medvirkende (men uofficiel) årsag til, at det tyske "Privatbahnforum" efter 7 år lukkede pr. 31. januar 2009.

M.v.h.
Niels



Metroplaner
Af anho. 25/11-24, 21:48.
Seneste redigering: 25/11-24, 21:54 af anho
Citat fra: Ncard00 Dato 24/11-24, 16:16
Citat fra: anho Dato 24/11-24, 01:26
Citat fra: mgameing123 Dato 23/11-24, 20:48Nej han har ret. Vi får ikke noget som helst forbedring på den offentlig transport herude. Politiker skal hele tiden skal nedlægge busruter som afliver mange små landsbysamfund da folk bliver presset til at flytte til storebyen.

Busbetjeningen er op til de individuelle kommuner og regioner. Hvis busruter bliver lukket ned, så er det dine egne lokalpolitikere der har prioriteret det. Ikke Folketinget.

Og det passer altså stadig ikke. Som jeg sagde før, så er betjeningen af de regionale baner blevet gradvist bedre i løbet af de sidste par årtier. Hvor der før ofte var uregelmæssig drift, ofte med mere end en time mellem togene, så er der nu halvtimesdrift på mange af ruterne og timedrift i stiv køreplan på resten. Togene kører længere ud på aftenen end de gjorde før, og gradvist bliver der også introduceret togdrift om nætterne i weekenderne. Stationer bliver genåbnet på mange baner (der er kommet en del til bare i de sidste få år!) og med ERTMS er rettidigheden blevet forbedret kraftigt. Og nu kommer der også snart en helt ny bane mellem Aarhus og Silkeborg.

Ja, der er problemer. Ja, det er træls at busruter bliver lukket ned. Men nej - det er absolut ikke sandt at Jylland ikke får noget. Der er masser af projekter i gang, og flere på tegnebrættet.

Der kommer intet ud af taknemmelighed for det man har, fx at tingene er blevet bedre, kun at tale om alt det som stadig mangler, og reigonaltrafikken er stadig langtfra god nok.

Og det ville også være fint at gøre det, men det var ikke hvad du gjorde. Du kom med et surt opstød om hvordan Jylland bliver forfordelt overfor København, i en tråd der egentlig handlede om Københavns metro.

Jeg er helt enig i at der skal gøres mere for den offentlige transport i Jylland. Men at komme med et surt opstød over det på et forum for jernbanenørder er ikke det samme som at drive politisk aktivisme. Det eneste det opnår er at afspore samtalen.

Så ja, deltag venligst i debatten om hvordan vi kan forbedre den offentlige transport. Men lad venligst være med at kapre tråde om andre emner til formålet.

Gå op Sider: 1 2 [3]
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak