Citat fra: Togiudlandet Dato 25/11-24, 09:35Åh jo, den tsunami har jeg også bemærket - men min holdning er også, at dette er et forum, hvor alle kan være med. Det er IKKE en arbejdsgruppe i et ministerie, hvor der ikke er plads til brainstorming, at bruge fantasien eller at projekterne skal være klapset af, både økonomisk og realistisk, før de kan fremlægges.
Hej "Togiudlandet",Her er jeg faktisk ganske enig med dig.
Citat fra: Togiudlandet Dato 25/11-24, 09:35Men mest er det den voksenmobning, som visse brugere benytter, jeg opponerer mod. Det er langt mere useriøst, end fantasifulde jernbaneidéer. Ignorer dog indlæggende i stedet for at hele 4 personer skal blande julen og julemanden ind i det, eller vær voksne og argumenter på en ordentlig måde overfor vedkommende.
Jeg skrev mit første indlæg i disse fora 20. august 2010 og har altid sat pris på den vidensdeling samt den diskussion og argumentation m.v., som
jernbanen.dk giver os jernbaneinteresserede, fløse som oldinge, en platform for.
Lidt bekymret kan jeg - og muligvis også andre brugere - nu se, hvordan enkelte skribenter bemægtiger sig nærværende forum som platform for det, jeg i mangel af bedre kalder "meningsekshibitionisme".
Det har så givet andre brugere anledning til bemærkninger, der i disse krænkelsesparate tider opfattes som "mobning" - tilsyneladende fordi, pgl. brugere ikke går ind i en argumentation.
Muligvis er det bedst helt at ignorere visse skibenters indlæg, når de ikke indbyder til rationel argumentation. Derved risikeres dog, at disse skribenter bliver alene tilbage herinde, og det er vel ikke det, vi ønsker ved forum.
En sådan situation var faktisk en medvirkende (men uofficiel) årsag til, at det tyske "Privatbahnforum" efter 7 år lukkede pr. 31. januar 2009.
M.v.h.
Niels