Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Lemvig havnebane 2024
Lemvig havnebane 2024
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 21/11-24, 13:34.
I sommers fik jeg for første gang gået en tur på Lemvig havnebane.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Lemvig havnebane 2024
Af eyolf, Slemmestad, Norge. 22/11-24, 13:35.
Godt at slike gamle baner blir dokumentert. Takk!

Lemvig havnebane 2024
Af Niels Munch. 22/11-24, 14:35.
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 21/11-24, 13:34Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Tak for kigget, Tommy.

På dit 4. foto ovenfor ses rester af et éntunget sporskifte, som f.eks. også lå der under et besøg i sommeren 1993:

VLTJ YBM 17' på Lemvig Havnebane, sommer 1993 (nm).

Men da jeg 1. gang traskede Havnebanen ignnem i 1980, lå der et traditionelt skifte:

VLTJ Lemvig Havnebane 02.08.1980 (nm).

Den udskiftning har sikkert sin forklaring; jeg kender den ikke.

M.v.h.
Niels 

Lemvig havnebane 2024
Af KimC. 25/11-24, 18:02.
Citat fra: Niels Munch Dato 22/11-24, 14:35
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 21/11-24, 13:34Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Tak for kigget, Tommy.

På dit 4. foto ovenfor ses rester af et éntunget sporskifte, som f.eks. også lå der under et besøg i sommeren 1993:

VLTJ YBM 17' på Lemvig Havnebane, sommer 1993 (nm).

Men da jeg 1. gang traskede Havnebanen ignnem i 1980, lå der et traditionelt skifte:

VLTJ Lemvig Havnebane 02.08.1980 (nm).

Den udskiftning har sikkert sin forklaring; jeg kender den ikke.

M.v.h.
Niels 

Sporet på havnebanen blev udskiftet da sporudskiftningen på resten af Lemvigbanen var færdig. Der blev lagt brugte skinner fra DSB strækninger, og der er åbenbart også genbrugt et sporskifte.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak