Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- InterCityLyn+ spørgsmål omkring kørsel
InterCityLyn+ spørgsmål omkring kørsel
Af DRT, Valby. 6/11-24, 18:50.
Hejsa her i Forum.  ;D

Så jeg sad og kiggede på køreændringer på Trafinfo Appen, og så at ICL+ først vender tilbage 9. December. Men eftersom jeg selv er på efterskole, kan jeg og en ven ikke filme toget før fredag. Så jeg kiggede lidt på den sidste ICL+ afgang 16:22 fredag den 13. December, og undrede mig over hvilken bane afgangen tager, via Ny Bane  (Køge Nord) eller via Gammel Bane (Roskilde).

(ps, vidste ikke hvor tråden kunne passe ind, så man er velkommen til at flytte den til det rigtige sted, hvis man kan).


Hvis du ser i Rejseplanen, står der at toget har lav indstigning - dvs. det køres planmæssigt med IC4/MG, som ikke kan køre på ny bane. Trykker man på kortet i Rejseplanen viser det også at toget kører over Roskilde. (De gange jeg har kørt med et ICL+, har det altid været med et IC4)

Citat fra: jacobchristensen Dato  6/11-24, 18:57Hvis du ser i Rejseplanen, står der at toget har lav indstigning - dvs. det køres planmæssigt med IC4/MG, som ikke kan køre på ny bane. Trykker man på kortet i Rejseplanen viser det også at toget kører over Roskilde. (De gange jeg har kørt med et ICL+, har det altid været med et IC4)
Jeg så faktisk godt detmed kortet, missede dog lavgulvsindgang, men jeg har nogle gnage haft problemet at kortet viser noget, men at afgangen på et tog har været noget andet. Så var bare ikke helt sikker om det nu stemte helt. Men tak for o
oplysningen.

InterCityLyn+ spørgsmål omkring kørsel
Af DRT, Valby. 3/12-24, 17:09.
Et andet spørgsmål, som jeg ikke selv kan finde et svar på, er hvornår ca. den passere Roskilde. Grisen fra Faxe Ladeplads ankommer nemlig 16:26, så det er angående hvor lang tid vi har før toget rammer stationen.

Citat fra: DanishRailwayTrainspots Dato  3/12-24, 17:09Et andet spørgsmål, som jeg ikke selv kan finde et svar på, er hvornår ca. den passere Roskilde. Grisen fra Faxe Ladeplads ankommer nemlig 16:26, så det er angående hvor lang tid vi har før toget rammer stationen.

Du kan muligvis blive lidt klogere ved at kigge her
https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Kapacitet/Tjenestekoereplaner

Ja husk ICL+ ikke køre i k25 men i stedet for tog søndag Odense - CPH og flere lyntog

Citat fra: DanishRailwayTrainspots Dato  6/11-24, 18:50ICL+ først vender tilbage 9. December.

ICL+ vender ikke tilbage d. 9 December, det sidste ICL+ er kørt for denne gang.

Citat fra: Time will tell Dato  3/12-24, 23:52ICL+ vender ikke tilbage d. 9 December, det sidste ICL+ er kørt for denne gang.

Det er vel et definitionsspørgsmål. I ugen op til køreplansskiftet kører der igen persontog uden stop mellem Aarhus og Odense. De har ICL+'s tider, men kører som ICL, herunder uden pladsbilletkrav

Lyn+ som vi kender det, kommer ikke tilbage. Den 9.december genindføres lyntog mellem Aarhus H og CPH, som kun standser i Odense og på København H. DSB 1' befinder sig i vogn 71 og der er ikke pladsbilletkrav. Fra K25 kører disse tog mellem Fredericia og CPH.
Der er altså tale om et lyntog med færre stop.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak