Citat fra: esni Dato 27/10-24, 08:48Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 26/10-24, 14:39Citat fra: TorbenBS Dato 26/10-24, 09:28Jeg har ikke fundet svar på disse spørgsmål i de links, der har været delt, så jeg vil være glad for det, hvis nogen kan svare eller linke til information:
- Hvordan skal opladning af batteriet foregå? Under kørsel, på station, eller begge dele?
- Skal der etableres kørestrøm på strækningerne/stationerne?
- Hvor hurtigt (med hvor høj effekt) kan batteriet oplades?
- Hvad er rækkevidden?
Mvh
Torben
Dette er indtil videre oplysninger, som Stadler og Lokaltog har valgt ikke at offentliggøre, så du må væbne dig med tålmodighed. Oplysningerne er iøvrigt også klare konkurrenceparametre, så lysten til at dele dem, er heller ikke stor.
/Lasse
Vi har fået oplyst at der i alt skal opsættes ca 1100 m 25 kV køreledning til opladning, jf tidligere indlæg i tråden.
Er der forskel på køreledning til opladning og til kørsel? - altså bortset fra at køreledning til opladning kan ende blindt i begge ender...
Principielt er der ikke den store forskel. Som du vil se i Holstebro, Lemvig og Skjern, kan det laves på forskellige måder (køreskinne / køreledning, mastevalg mm). Rent teknisk vil en ladestation og kunne komme op omkring 27 kV istedet for 25 kV, da længden af køreledning er ret kort. Dette har dog ikke betydning for togene. Det vil også være tilladt at lade "under kørsel" på en ladestation, så man kan udnytte alle sekunder, strømaftageren er under tråden.
Der er kan krav til hvordan køreledningen "slutter", da strømaftageren typisk vil være oppe, til den registrerer, at der ikke er mere køretråd.
/Lasse