Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Køge Nord station - støjskærm mod fjerntogsperronerne
Har der nogensinde været snak eller lavet undersøgelser om at etablere en 400-500 meter lang støjskærm på den side af motorvejen som vender mod fjerntogsperronerne, så dem som står og venter dér slipper for den værste del af støjen?

Citat fra: Ncard00 Dato 29/10-24, 17:32Har der nogensinde været snak eller lavet undersøgelser om at etablere en 400-500 meter lang støjskærm på den side af motorvejen som vender mod fjerntogsperronerne, så dem som står og venter dér slipper for den værste del af støjen?

Her i riget river man perrontage ned og bygger nye stationer uden, så det tvivler jeg meget på.

Med alle de tusinder af boliger, som er støjplagede 24/7, vil dette næppe være rimeligt at prioritere støjdæmpning af en perron, hvor de fleste kun opholder sig kortvarigt og mange endda med musik i ørerne.

Citat fra: Jørgen Pagh Jensen Dato 29/10-24, 22:16Med alle de tusinder af boliger, som er støjplagede 24/7, vil dette næppe være rimeligt at prioritere støjdæmpning af en perron, hvor de fleste kun opholder sig kortvarigt og mange endda med musik i ørerne.

Måske ikke, men som så meget andet i den kollektiv transport, så er det nice to have, og handler blot om prioritering, ligesom fx også at holde vinduerne oppe i "røret" på køge nord rene, så man kan kigge ud, hvilket ihvertfald slet ikke var tilfældet i dag...

Køge Nord station - støjskærm mod fjerntogsperronerne
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 29/10-24, 23:32.
Seneste redigering: 29/10-24, 23:34 af Per Holm
Citat fra: Ncard00 Dato 29/10-24, 22:53... nice to have, og handler blot om prioritering, ...

Jamen det er da helt korrekt.

Prioritering er at stille i rækkefølge. Og tager man det der er prioriteret nummer 90 og flytter til nummer 10 vil alle de tidligere numre fra 10 til 89 samtidig rykke hver et trin tilbage i den prioriterede række.

Det vil give ballade når folkene afbryder hvad de er i gang med og tager til Køge Nord for at vaske vinduer.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Ncard00 Dato 29/10-24, 22:53
Citat fra: Jørgen Pagh Jensen Dato 29/10-24, 22:16Med alle de tusinder af boliger, som er støjplagede 24/7, vil dette næppe være rimeligt at prioritere støjdæmpning af en perron, hvor de fleste kun opholder sig kortvarigt og mange endda med musik i ørerne.

Måske ikke, men som så meget andet i den kollektiv transport, så er det nice to have, og handler blot om prioritering, ligesom fx også at holde vinduerne oppe i "røret" på køge nord rene, så man kan kigge ud, hvilket ihvertfald slet ikke var tilfældet i dag...

Enig i dette synspunkt. For hvis det bliver gennemført, vil omkostningerne være meget høje, og hvis kun få steder prioriteres, vil der komme reaktioner fra personer, der er direkte berørt af støjen fra det system. Jeg tror, det vil ikke være muligt.

Som bruger af Køge Nord så vil jeg sige at noget læ for regnen og fungerende rulletrapper ville være en bedre brug af pengene.

Gå op Sider:[1]

Lokomotivfabrikker

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak