Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Ny passagerrekord hos Odense Letbane
Gå ned Sider: 1 ... 5 6 [7]
Ny passagerrekord hos Odense Letbane
Af larsht, København. 1/01-25, 00:12.
Citat fra: mgameing123 Dato 30/12-24, 19:04
Citat fra: Niels Munch Dato 27/12-24, 19:25
Citat fra: Worm Dato 27/12-24, 19:03Uenig.
Kender mange som ikke bruger rejsekort eller finder det svært at gennemskue.
Ligeledes mange som heller ikke synes det er let at bestille en billet på PC.

Så nok er heldigvis yngre ældre knapt så utrygge ved internet og IT - men der er givet mere end 20% som undlader at bruge kollektiv transport i dag.

Jamen, så er vi uenige. Jeg ved ikke, på hvilke observationer eller hvilken statistik, du bygger din påstand.
Selv færdes jeg i Hovedstadsområdet, for mit eget vedkommende oftest pr. Rejsekort, da det er "et helvede både i tid og penge at parkere".
De, jeg møder, som mener det "besværligt" at bruge Rejsekort, er oftest bilister, der har ladet sig overmande af de myter, som stadig udbredes om Rejsekortet.
Men denne diskussion blomstrer jævnligt op på dette forum uden, at nogen opnår enighed, og jeg har ikke grund til at nære større ambitioner i den retning.
Så måske vi hellere skulle vende tilbage til trådens emne "Ny passagerrekord hos Odense Letbane"?

M.v.h.
Niels
Fordi der er ingenting at tale om nu. Dette tråd er blivet alt for gammel.
Er det en ny regel der er kommet?

Mvh
Lars

Citat fra: larsht Dato  1/01-25, 00:12Er det en ny regel der er kommet?
Nej, da og det vi har diskuteret er egentlig mere tilgængelighed i kollektiv trafik og dermed at god infrastruktur som Odense Letbane jo får passagerer. Det går måske ikke så hurtigt som prognoserne, men den bliver brugt og brugt mere og mere. Og så argumenterer jeg blot for at den bør bruges endnu mere gennem bedre tilgængelighed, forstået i en bred forstand. Og det har ledt til en del dogmer er kommet op på disken og det er jo sådan set ret godt for diskussionen.

Gå op Sider: 1 ... 5 6 [7]

Lokomotivfabrikker

Danske privatbaner

Læs historien om:
Horsens - Juelsminde Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak