Citat fra: Ncard00 Dato 28/10-24, 16:21Så må samfundets og folks høje tempo sættes lidt ned i perioden med totalspærring. Folk er så selviske omkring, jeg skal nå, mit tog kører ikke, jeg når ikke mine gøremål, savner noget mere vi, vores fælles, os, i samfundet i stedet for. Folk skal ikke lære at undvære generelt, de skal lære at undvære midlertidigt, så vi alle kan høste de langsigtede gevinster, ved at ofre lidt på kort sigt.
Du faktisk god til at kræve højere tophastighed og dobbeltspor alle mulige og umulige steder. Det virker du et meget naiv person, som ikke bruger toget i det daglige. Som ikke kender til den politisk virkelighed.
Men som en, som har erfaring som pendler, set det ud til, at du kender ikke til den virkelighed. Noget som tæller, at man ikke bruger for lang til rejse fra/til ens arbejde. Man vil helst være sammen med sine familie eller gå til ens fritidsaktiviteter. Det er et krav, som fylder meget, som er de faste kunder. Pendlere kan godt overleve et overskuelig periode med togbusser. Men hvis det sker for tit, så vælges bilen til og et kunde tabes for den kollektive trafik. Eller man skifter arbejde, som ikke kræver tog.
Desværre sker det man ikke får meget ud anlægget. Fx dobbeltspor imellem Lejre og Vipperød kræver 3 periode af 3 måneder med togbusser. Men der kom ikke flere tog. Der er stadig 2 stoptog til Holbæk og 1 gennemgående til Kalundborg. Der er kun blevet sparet tid ved at undgå krydsninger. Jeg ved at pendlerne på de mellemlignede stationer stadig flere år efter kan huske forløbet omkring anlæg af dobbeltspor. De har faktisk et offentlig møde om det i næste uge om det.