Citat fra: Ncard00 Dato 26/10-24, 00:09Citat fra: steenth Dato 26/10-24, 00:01Desværre - at lukke ned trafikken mere en 1 uge om året gennem Danmark vil ikke blive tilladt. Der er ikke kapacitet til at omlade gods og få alternative veje. Da der var afsporing i Farris i 2012, så var det vanskelig opretholde den mængde trafikken indtil sporet igen var klar. Og der er kommet mere gods siden dengang.
Men det ligner du har fokus på persontransport. Desværre det er ikke den vigtigste trafik på den strækning. Det er gods! Og hvis man skal rejsetiden ned, så der mange mere at hente syd for grænsen. Men kræver at tyskerne er med på det og laver en køreplan med en højere gennemsnitshastighed. En hastighedsøgning på de kilometer på Tinglev-Padborg vil ikke give noget, så det kan mærkes.
Har ikke fokus på persontransport, ved bare at der kommer et værre brok igen, hvis man senere beslutter at hastighedsopgradere tinglev padborg, så nu man alligevel var i gang.
Og ellers må man betale kontant, økonomisk kompensation til godtselskaberne, og få EU til at markere dobbeltsporet som et infrastrukturprojekt af højeste prioritet.
Synes bare ikke at man skal udelukke noget, især ikke til "engangs" projekter, som dobbeltsporet jo er. Det skal kun bygges én gang, betales én gang, og der skal kun totalspærres én gang, medmindre man kan holde det ene spor åbent og lave dete andet ved siden af.
Der ingen operatører på strækningen, som har dobbeltspor som prioritet. Der kun folk, som dig, som ikke kender de faktiske forhold, som har det højt på listen. Det er andre forhold som tællere meget højere. Det faktisk at man kan kører på strækningen uden lange spærringer. Og kompensation løser hellere det problem, at der faktisk nogle kunder, som har et transportbehov - hvor det koster, hvis deres ting ikke kan komme frem til tiden. Og vil hellere være godt for evt. nye kunder på godstransport, hvis det kan være sikker på, at de kan få deres frem. For stabilitet i transport er meget meget vigtig!!!!!
Ellers er 230/250 km/t useriøs overbud. Persontrafikken er ikke nok til de hastigheder.
Men når man er igang, som synes jeg det ok at man gør det grundig og får 200 km/t med gerne. Desværre Vamdrup-Vojens er kun en 160 km/t strækning, mens Vojens-Tinglev er bygget til 200 km/t. Og når man har fået mulighed for sende godstog via Femern, så er ro til at lave et lang sporspærring, hvor få mulighed for dobbeltspor med en hastighed på 200 km/t - men politikerne skal godkende at man vil ofre det som koster - det gjorde ikke nordlige delstrækning. Men stadig - det hjælper ikke at gennemsnitshastigheden på den tyske side er lavere end de nuværende spor tillader.