Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- GoCollective MR
Gå ned Sider: 1 ... 5 6 [7]
GoCollective MR
Af banemanden. 14/11-24, 07:46.
Utroligt, at det ingen steder nævnes, hvordan salget af Arriva gjorde at man ikke smed en krone i foretagendet før end den nye ejer var fundet. Og vedligehold var nemt at spare på. Hvis det andet havde været reelle problemer, havde de jo ikke kørt godt i alle de øvrige år.

GoCollective MR
Af Krabsen. 14/11-24, 08:20.
Hvem er 'man' her?

GoCollective MR
Af banemanden. 14/11-24, 12:50.
Citat fra: Krabsen Dato 14/11-24, 08:20Hvem er 'man' her?

Tidligere ejerkreds i Arriva. Jeg synes, det gav sig selv :)

GoCollective MR
Af Krabsen. 14/11-24, 13:17.
Citat fra: banemanden Dato 14/11-24, 12:50
Citat fra: Krabsen Dato 14/11-24, 08:20Hvem er 'man' her?

Tidligere ejerkreds i Arriva. Jeg synes, det gav sig selv :)
Da debatten i tråden drejede i retning af væltede træer og ansvarsfordeling, kunne det også tolkes som Banedanmark ikke gad vedligeholde strækningen. 
 Jeg var i al fald i tvivl.  ???

GoCollective MR
Af Niels Bak. 14/11-24, 18:29.
GoCollective har selv peget på den renovering af togene, som er i gang, som den anden årsag. Det har vel mere at gøre med, at togene har nået den alder, hvor det er tiden. Og at det er til dette man især har problemer med reservedele, så det tager længere tid end beregnet. De havarerede tog kommer så oven i.

Ikke at det udelukker, at Arriva i sin tid har skrabet vedligeholdet.

GoCollective MR
Af simonmikkelsen. 14/11-24, 19:33.
Citat fra: Niels Bak Dato 14/11-24, 18:29GoCollective har selv peget på den renovering af togene, som er i gang, som den anden årsag.

Renoveringen har nok skabt en mere sårbar periode, hvor mangel på reservedele og andre omstændigheder har gjort, at man er havnet hvor man er. Noget burde man nok have håndteret anderledes, mens andet kan være svært.

Fx i vores lokale sø står vandet stadig 40 cm over normalt. Det har det gjort siden regnen i oktober sidste år og det er aldrig faldet. Det er svært at sige hvornår sådan noget sker og man skal til at ændre politikken for træfældning. Det tager også tid at gøre.

Det at "nogen" vil finde MR/MRD frem ser jeg som om at "man" ikke er helt ligeglade. Der skal da nok gøres noget, fjernes noget grafitti og man skal sikre sig lokoførere der både er uddannet i toget og har strækningskendskab.

MR/MRD var mit barnsdoms tog. Det tog vi, når vi skulle fra Odense til Aarup for at besøge familie. Af alle tog synes jeg stadig det har det bedste afgangssignal. Jeg vil nyde at få mulighed for at tage en god afsked med det. Jeg kommer til at tage en dag fri og bare ligge og køre frem og tilbage, stige ud og ind og vente på afgang.

GoCollective MR
Af banemanden. 16/11-24, 08:53.
Citat fra: Krabsen Dato 14/11-24, 13:17
Citat fra: banemanden Dato 14/11-24, 12:50
Citat fra: Krabsen Dato 14/11-24, 08:20Hvem er 'man' her?

Tidligere ejerkreds i Arriva. Jeg synes, det gav sig selv :)
Da debatten i tråden drejede i retning af væltede træer og ansvarsfordeling, kunne det også tolkes som Banedanmark ikke gad vedligeholde strækningen.
 Jeg var i al fald i tvivl.  ???

Det er også helt ok :)
Jeg læste tråden som omhandlende gamle togsæt der skal tilbage i drift igen og årsagen dertil. God dag.

GoCollective MR
Af mss. 16/11-24, 13:25.
Det gjorde den også før der fik væltede træer i den  ;)
Togene har jo også en alder hvor de store hovedeftersyn går ud over driftsbestanden. Når så et par tog også har større skader bliver det kritisk. Med det overstået har man vel igen nok tog. Men det er altid et problem når man ikke har en tilstrækkelig reservebestand.


Gå op Sider: 1 ... 5 6 [7]
Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Danmark set fra en togkupe

Danmark set fra en togkupe. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak