Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- GoCollective MR
Gå ned Sider: 1 ... 4 5 [6]
GoCollective MR
Af Niels Bak. 6/11-24, 11:34.
Jeg tror også det er sådan man skal tænke det. Nogle ganske få togsæt der skal køre i en begrænset periode enten til man har alle sine egne gennem renovering mv eller max som reserve til der bliver bestilt nye batteritog.

Diskussionen her i tråden lyder nærmest som om man vil skifte hele flåden ud. Et sted mellem et og fire køreklare MR er formentlig en mærkbar lettelse af mangelsituationen. Det er de lavthængende frugter man er efter her.

GoCollective MR
Af frederikhk. 6/11-24, 11:42.
Spørgsmålet er om alle de her problemer kan betyde at man fremskynder bestillingen af nye batteritog, i stedet for at vente til 2030-35? Selvfølgelig vil der gå en del år inden de kan tages i brug, og infrastrukturen skal udbygges.

GoCollective MR
Af andersj, Aalborg. 6/11-24, 16:16.
Nuværende kontrakt med GoCollective går til og med december 2028 og der er hverken igangsat udbud af ny kontrakt eller nye tog på nuværende tidspunkt. Transportministeriet kan vælge at forlænge den nuværende kontrakt med 2 år uanset om GoCollective vil det eller ej.

At få batteritog til december 2028 er ikke længere muligt, når man ikke engang har startet en udbudsproces.

Anders

GoCollective MR
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 6/11-24, 21:14.
Et interessant spørgsmål er hvilken aftale der i den nuværende kontrakt er indgået om hvilken af parternes ansvar det er at der nu ikke forefindes tilstrækkelig mange driftsklare togsæt.

Mangel på reservedele og at træer vælter uden at det er GCs skyld kunne godt tænkes at være force majeure situationer som GC ikke nødvendigvis  har tilbudt at bære risikoen for.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

GoCollective MR
Af Niels Bak. 6/11-24, 23:01.
I forhold til manglende opfyldelse af kontrakten ved jeg det ikke.
Men ifølge GC er det dem selv, der hænger på reparationen af togsættet, når de kører ind i et væltet træ, selv om vedligeholdelsen, inklusive beskæring mv, er Banedanmarks ansvar.

Gå op Sider: 1 ... 4 5 [6]

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak