Citat fra: Gustav Hansen Dato 3/01-25, 20:42Er den diskussion ikke længere? Der kører massere af tog der er på alder med MR (eller ældre!) rundt omkring i verden, også Europa, i normal drift. Se bare Y-togene på VLTJ. På Isle of Wight i England kørte man indtil for nogle år siden med tog fra 1938. Nu er de erstattet med moderniserede tog fra 1980.
Jeg er enig i et det er en lortesituation og at det er til grin, men at det skulle være så slemt at få nogle gamle tog midlertidigt på banen at det er bedre at lukke banen helt ned indtil man kan få moderne materiel til at kører på den, er ganske enkelt uforståeligt. Det er ikke godt at man vil indsætte nogle MR tog, men det er da bedre at passagererne i det mindste har et tog frem for slet ingen.
Forskellen på Y-tog og litra MR er, at Y-tog har været i drift hele tiden. Litra MR er taget ud af driften, men skal måske genindsættes, fordi at lokummet brænder.
Men litra MR er selvfølgelig bedre end ingenting. Og det er også bedre end en togbus.
Men lad os nu se. Køreplanen på Svendborgbanen er stram, og litra MR er ikke kendt som værende en raket. Hverken til start eller standsning...