Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Rejseplanen - på steorider
Rejseplanen - som ellers plejer at være pålidelig nok - er på det seneste begyndt at komme med særdeles tåbelig forslag til rejser.

Søges der på en rejse fra Lunderskov til Vejen i morgen kl.9.15, så fremkommer dette forslag, hvor man både kommer til Middelfart og Fredericia:

Fra: Lunderskov St.
Til: Vejen St.
Afg.: 09:16
Ank.: 11:44
Med: Re 73327, IC 124, IC 70133, Re 73330

Re 73327 -> Aarhus H
Afg. 09:16 Lunderskov St.
Ank. 09:40 Fredericia St.

IC 124 -> København H
Afg. 09:54 Fredericia St.
Ank. 10:01 Middelfart St.

IC 70133 -> Hobro St.
Afg. 10:57 Middelfart St.
Ank. 11:05 Fredericia St.

Re 73330 -> Esbjerg St.
Afg. 11:10 Fredericia St.
Ank. 11:44 Vejen St.


Søges der på DSB.DK - så er der afgang fra Lunderskov kl. 9.37 og toget er i Vejen kl. 9.44

Der er vist nogle algoritmer som rejseplanen skal have justeret...

Rejseplanen - på steorider
Af klausj. 4/10-24, 20:00.
Er der et via-punkt du ikke har fået slettet?

Det kunne måske være tilfældet, men sletter den ikke selv via-punkter når man afslutter brug af Rejseplanen.

Men vil ihvertfald tjekke det - tak.

Rejseplanen - på steorider
Af Mikkelhk, Lunderskov. 4/10-24, 21:36.
Turen vises fint for mig - tog 73322 med afgang fra Lunderskov klokken 9.37.
Lørdag og søndag kører DSB ingen tog imellem Vejen og Esbjerg (der vendes i Vejen fra/til Fredericia) pga. akut sporarbejde, så måske har du søgt på rejsen lige imens aflysningerne begyndte at slå igennem til Rejseplanen, og så er systemet gået i koks?
https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/fr-0410-es-vn/

Hilsen Mikkel

Jeg slog turen op med viastation Middelfart, og så kommer nøjagtig den rejse frem.

Det hjalp da jeg 'nulstillede' Rejseplanen, så virker alt som det skal igen. Der havde vist gemt sig en 'via' som den havde beholdt aktiv.

Rejseplanen - på steorider
Af Trainee. 5/10-24, 01:24.
Seneste redigering: 5/10-24, 01:27 af Trainee
Citat fra: Henrik Hansen Dato  4/10-24, 23:12Det hjalp da jeg 'nulstillede' Rejseplanen, så virker alt som det skal igen. Der havde vist gemt sig en 'via' som den havde beholdt aktiv.

Det er en klassiker :) i den nye udgave af rejseplanen.dk (findes for nuværende på beta.rejseplanen.dk) gemmes tilpasninger ikke længere mellem sessioner.

I øvrigt benytter DSB (og stort set alle andre) Rejseplanens data og systemer som grundlag for billetsalg og trafikinformation - så hvis der opleves en forskel, skyldes det sjældent Rejseplanen.

Og husk, at Rejseplanen ikke kan vise mere korrekt end de data der modtages fra trafikvirksomhederne.

Kan det passe at DSB'S check in funktion er tilpasset rejseplanen.

Fordi at vi har haft noget fjernvarmeafbejde som gjorde at min busrute var ændret fra 19 til 06 hver nat i en længere periode.

Problemet var bare at mit busstoppested ikke kunne findes, selv om dagen når bussen kørte som normalt.

Dette resulterede i at jeg ikke kunne checke ind på telefonen fordi at busstoppestedet simpelthen ikke fandtes.

Citat fra: Anders Larsen Dato I dag 11:38Kan det passe at DSB'S check in funktion er tilpasset rejseplanen.

Fordi at vi har haft noget fjernvarmeafbejde som gjorde at min busrute var ændret fra 19 til 06 hver nat i en længere periode.

Problemet var bare at mit busstoppested ikke kunne findes, selv om dagen når bussen kørte som normalt.

Dette resulterede i at jeg ikke kunne checke ind på telefonen fordi at busstoppestedet simpelthen ikke fandtes.

Ja, DSB benytter Rejseplanens API til trafikinformation og billetsalg, inkl. DSB Check Ind. Da man med DSB Check Ind skal vælge hvilken busrute man vil rejse med (i modsætning til Rejsekort som app), kan man ikke checke ind, hvis der ikke er nogen afgange i nærheden i Rejseplanens data.

Så hvis du på Rejseplanen kan se at der mangler afgange, så skal du tage fat i trafikselskabet for at gøre dem opmærksomme på det. Hvis ikke, så er det DSB's implementering der er noget galt med.

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak