Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Offentlige toiletter på lokaltog’s stationer
Udover Nærum station, på hvilke af lokaltog's stationer findes der ellers offentlige toiletter?

Offentlige toiletter på lokaltog’s stationer
Af Losna. 3/10-24, 17:39.
Seneste redigering: 3/10-24, 17:41 af Losna
Hvis der ikke lige er nogen som ligger inde med en oversigt, kan man prøve at søge med denne APP:
https://beta.findtoilet.dk/

Derudover er der en pro et contra behandling af sagen her:
https://www.tv2kosmopol.dk/spoerg-os/spoerg-os-hvorfor-er-der-ikke-toiletter-paa-alle-togstationer

Citat fra: Ncard00 Dato  3/10-24, 15:17Udover Nærum station, på hvilke af lokaltog's stationer findes der ellers offentlige toiletter?
Mange af Lokaltogs standsningsteder er ikke egentlige stationer, men trinbrætter i forskellige former.
På Nærumbanen er der ingen egentlige stationsbygninger før Jægersborg. Jeg er dog i tvivl om der måske er et toilet ved Brede.
Gribskovbanen er lidt det samme: Hillerød, Helsinge og Gilleleje mener jeg der er toiletter mens Græsted, Tisvildeleje og Kagerup nok har stationsbygninger, så er der vist ikke offentligt tilgængelige toiletter i nogen af dem.
Frederiksværkbanen og Hornbækbanen kender jeg ikke godt nok.

Offentlige toiletter på lokaltog’s stationer
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 3/10-24, 23:24.
Forekommer mig at der for år tilbage var et tilfælde hvor LyT ville have Lokaltog A/S (eller en af deres forgængere) til at påtage sig driften af et toilet ved Lyngby Lokalstation.

Smart tænkt, faktisk så "smart" at det ikke var lovligt, jeg tror ordet "magtfordrejning" blev nævnt, og det blev så ikke til noget videre.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  3/10-24, 23:24Forekommer mig at der for år tilbage var et tilfælde hvor LyT ville have Lokaltog A/S (eller en af deres forgængere) til at påtage sig driften af et toilet ved Lyngby Lokalstation.

Smart tænkt, faktisk så "smart" at det ikke var lovligt, jeg tror ordet "magtfordrejning" blev nævnt, og det blev så ikke til noget videre.
For Region Sjælland er der lavet en politisk aftale for år tilbage, at alle Lokaltogs tog skal have toilet, idet toiletterne på stationerne så kunne lukkes. Så vidt jeg husker var toiletterne på Østbanens stationer dog lukket inden denne aftale, så derfor er det først med de nye batteritog, at der også kommer toiletter i togene dér.

/Lasse

På Østbanen er der toilet på Hårlev Station i ventesalens åbningstid. Desuden er der offentligt toilet i Rødvig Stations nye servicebygning.

Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato  4/10-24, 09:28.... Så vidt jeg husker var toiletterne på Østbanens stationer dog lukket inden denne aftale, så derfor er det først med de nye batteritog, at der også kommer toiletter i togene dér.

Alle tidligere stationsbygninger på Østbanen, bortset fra Hårlev, er for længst frasolgt.

Gå op Sider:[1]
Indsend billederHectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak