4. del og slutDu kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Link til 1. del *
her*, til 2. del *
her* og 3. del *
dér*.
Nogen vil sikkert spørge, "hvad så med spanske CAF"?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.CAF Civity BEMU montremodel på CAFs indendørs stand på InnoTrans 2024.CAF leverer til trafikselskaberne i Rhein-Ruhr (VRR) og Westfalen-Lippe (NWL) i alt 73 Civity
battery electric multiple units til indsættelse på linjer i deres område i 2025 (DB Regio) og 2028 (operatør endnu ikke udpeget).
Og nu, hvor vi har "hørt fra" polske NEWAG, hvad så med PESA Bydgoszcz?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.PESA Twist 146N enkeltrettet lavtgulvssporvogn nr. 3418 til Wrocław. (Toget i baggrunden er et moderniseret DB BR 424 til Köln).MPK Wrocław har i alt bestilt 40 vogne af denne type, og nr. 3401 blev leveret til test og godkendelse hos MPK i februar 2024.
Rumænien var repræsenteret med:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Astra Vagoane Călători "Imperio" sporvogn, opdateret 2024 model.Astra Vagoane Călători fra Arad udstillede "Imperio 2024" sporvognen, som er er en opgradering af den model, der allerede kører i flere byer i Rumænien, herunder Arad. Lavtgulvssporvognen, præsenteret på InnoTrans, er "beregnet både til byer i Rumænien og til enhver sporvognsinfrastruktur i Europa".
Končar fra Kroatien, der før har udstillet deres sporvogne, kom med disse:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.KONČAR batterielektrisk togsæt 6 012-001 til kroatiske HŽ Putnički prijevoz.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.KONČAR dieseldrevet målevogn 9 021-001 til kroatiske HŽ Infrastruktura.Nu, vi er ved "de gule", så var der en så stor mængde af allehånde infrastrukturkøretøjer af diverse fabrikater, at de kunne fylde yderligere 4 indlæg. Men af mange årsager, herunder hensynet til min egen fatteevne, nøjes jeg med et par eksempler:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.SCHWEERBAU CM skinneslibekøretøj (milling & grinding, 80 km/t).Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.WINDHOFF skinneslibekøretøj 2005 til Frankfurt Sporveje VGF.Flere virksomheder med komponenter o.s.v. til jernbaneinfrastrukturen udstillede i hallerne, bl.a.
ARBZ stål-virksomheden fra Kasakhstan, som bl.a. fremstiller skinner. Da det imidlertid ikke er særlig "sexet" at udstille 120 m 60 kg/m skinne, må man ty til andre midler:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Repræsentanter på stål-virksomheden ARBZ's stand på InnoTrans 2024.Og således opløftet forlader vi nu verdens største jernbanmesse, hvor der var i alt 2940 udstillere fra 59 lande, herunder den udendørs materieludstilling, der på de 3500 m spor på "Bahnhof InnoTrans" rummede 133 skinnegående køretøjer (jf. listen:
https://www.innotrans.de/innotrans/innotrans-2024/inno-media-2024/downloads/alle-sprachen/innotrans2024_freigelaendeflyer.pdf ).
Vi har derfor kun løftet fligen for omfanget af InnoTrans 2024 og har gennemført mange "overspringshandlinger", f.eks. i forhold til "alle de gule", gods- og specialvogne o.s.v. Men fortvivl ikke, internettet bugner med oplysninger om messen og dens indhold.
Mange tak til "kameramanden"
OTS, der kæmpede bravt med de over 170.000 besøgende fra 133 lande for at skaffe os gode billedbidrag.
Og på vej ud hilser vi togparaden under forbigang:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Afskedsparade med tog fra SIEMENS, ALSTOM og CRRC.Bedste hilsener & tak for følgeskeb
Niels