Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Besøg ved InnoTrans 2024 (2. del - 6 fotos)
2. del
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

I 1. del åbnede vi ballet hos STADLER, så hvorfor ikke fortsætte med én af de antalsmæssigt største udstillere på Bahnhof InnoTrans. I samme spor som RS ZERO stod nemlig:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
STADLER tram-train "CITYLINK" til Saarland.

Et projekt "Regional Light Rail" ved brancheorganisationen Verband Deutscher Verkehrsunternehmen (VDV) vandt tilslutning fra 6 transportvirksomheder i Tyskland og Østrig: Verkehrsbetriebe Karlsruhe GmbH (VBK), Albtal-Verkehrs-Gesellschaft mbH (AVG), Saarbahn Netz GmbH, Schiene Oberösterreich GmbH, Schiene Salzburg GmbH og Zweckverband Regional-Stadtbahn Neckar-Alb.
Efter et fælles udbud blev STADLER tildelt en rammekontrakt på i alt 504 tram-trains på CITYLINK platformen. Heraf er allerede afgivet fast bestilling på 246, og den viste CITYLINK til Saarland er den først producerede af disse tredelte lavtgulvstog.

RS ZERO var på den ene side flankeret af:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
STADLER FLIRT Akku DB 6526 005 - 6826 005 til Rheinland-Pfalz Süd.

Den viste 55,5 m lange, 8 akslede FLIRT Akku er et af 44 køretøjer bestilt af DB Regio. Den ledende kunde er Zweckverband ÖPNV Rheinland-Pfalz Süd i samvirke med Baden-Württemberg og Saarland.

..... og på den anden side:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
STADLER 4-vogns dobbeltdækkertog KISS-Cityjet til ÖBB (4734 104 nærmest).

ÖBB og STADLER har indgået rammekontrakt om i alt 186 KISS togsæt, hvoraf indtil nu 79 er bestilt. Aftalen rummer både 4-, 5- og 6-vogns udgaver - til forskellige formål og med forskellig indretning.

Schweizisk meterspor var - på "rulleskøjter" - repræsenteret ved denne:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
STADLER 4-delt lavtgulvs EMU til Centovalli-banen i Schweiz.

Et af i alt otte 1000 mm 1200V DC togsæt, der vil blive leveret i tre- og fire-vogns versioner til operatøren Ferrovie Autolinee Regionali Ticinesi (FART).

Endelig var STADLER som lokomotivfabrikant repræsenteret ved denne omsværmede brite:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
STADLER Class 99 bi-mode Co'Co' lokomotiv 99 002 til GB Railfreight (GBRf) via BEACON Rail.

Leasingselskabet BEACON Rail har bestilt 30 Class 99 til indsættelse hos GBRf. Lokomotivet er en til det britiske profil "krympet" udgave af STADLERS EURODUAL og kan således anvendes på såvel ikke-elektrificerede som elektrificerede strækninger.

Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega OTS fra den lille gruppe af "gamle" privatbanefolk, der atter i år besøgte messen.

En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her: https://www.innotrans.de/innotrans/innotrans-2024/inno-media-2024/downloads/alle-sprachen/innotrans2024_freigelaendeflyer.pdf .

Endelig har jeg planer om fortsættelse i en 3. del.

Bedste hilsener
Niels   

Bemærk hvordan bogierne på Citylink'en til Saarbahn er skjult for at undgå industrispionage. Der er store horder af primært asiatere der kravler rundt alle mulige steder og tager billeder af især bogier og undervognene på togene til Innotrans. Stadler's nye TINA sporvogn havde i 2022 også skjulte bogier.

Angående Stadler KISS til ÖBB så er der den 6. august 2024 kaldt yderligere en bestilling på 47 4-vogns "Cityjet" regionaltogsæt. Så vi er oppe på 126 bestilte togsæt. Af uvisse årsager er denne bestilling endnu ikke kommunikeret offentligt af hverken Stadler eller ÖBB, men den er at finde her: https://offenevergaben.at/aufträge/204497

Anders

Gå op Sider:[1]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Arriva Tog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak