3. delDu kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Link til 1. del *
her* og til 2. del *
her*.
Da vi slap 2. del ved et lokomotiv, kunne det være en idé at fortsætte med lokomotiverne:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Polske NEWAG Griffin 200 km/t multisystem el-lokomotiv EU200-010 til PKP InterCity. Sporvognen t.v. er i øvrigt en Škoda ForCity Smart til Bonn.Lokomotivet er fra PKP InterCity's initialkontrakt med NEWAG om 15 stk. 200 km/t multisystemlokomotiver. Under test opnåedes 240 km/t. Der er yderligere tegnet kontrakt om 63 lokomotiver med option på 32. Lokomotiverne, der er godkendt i Polen, påregnes godkendt til kørsel i Tyskland, Tjekkiet, Østrig, Slovakiet og Ungarn.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.NEXRAIL's Vossloh DE 18 Smart Hybrid lokomotiver 4185 202-1 hhv. 4185 206-2.Vossloh og det luxembourgske leasingfirma
NEXRAIL udstillede to
DE 18 Smart Hybrid dieselelektriske lokomotiver, der har en "last mile" batteripakke til elektrisk kørsel/rangering i miljøfølsomme områder. NEXRAIL anskaffer 10 stk. af typen.
Desuden har NEXRAIL i samarbejde med italienske IPE Railway Vehicles (IPE Locomotori 2000) udviklet dette batterielektriske rangerlokomotiv:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.NEXRAIL/IPE "E6" 3-akslet batterielektrisk rangerlok. Bemærk logo "hvle" fra Havelländische Eisenbahn AG.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.TALGO Travca el-lokomotiv 105 019-4 til DB Fernverkehr's ICE L. Lokomotivet bagved er ALSTOM TRAXX F140 MS3 "188 012" til AKIEM. En DSB Talgo-vogn Apt 0608 var udstillet indendørs, se billeder under "
Rullende Materiel".
Og når vi nu er ved trukne/skubbede tog, kan vi se på:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.SIEMENS Vectrain til České Dráhy (ČD), styrevognen 80-90 019-1 forrest.Toget fremføres af ČD SIEMENS Vectron 230, som blev præsenteret på
messen i 2022. Vognene er bygget i samarbejde med Škoda Transportation.
I øvrigt udstillede SIEMENS Mobility:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.T.v. Velaro højhastighedstog til Egypten, t.h. Mireo Smart 3464 004 "Smart Train Lease".Egypterne har bestilt 41 stk. 8-vogns Velaro togsæt.
Mireo Smart er en "standard-Mireo", som angiveligt vil være til rådighed inden for 18 måneder og valgfrit til batteri- eller brintdrift.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.SIEMENS Mobility Mireo Smart 3464 004 fra "Smart Train Lease GmbH".ALSTOM, hvis TRAXX F140 MS3 vi ovenfor så et glimt af, udstillede også:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.ALSTOM Coradia Max til LNVG. (Toget bagved t.h. er kinesiske CRRC's brintdrevne intercitytog "CINOVA H2").Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.ALSTOM Coradia Max ET 6.001 til Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG).Toget, hvoraf leveres 34 sæt til LNVG, er på 4 vogne, hvor endevognene er to-etagers. Togtypen, før benævnt Coradia Stream HC, er også bestilt af
NAH.SH i Schleswig-Holstein (med
Danmark som medfinansierende part).
Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega OTS fra den lille gruppe af "gamle" privatbanefolk, der atter i 2024 besøgte messen.
En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her:
https://www.innotrans.de/innotrans/innotrans-2024/inno-media-2024/downloads/alle-sprachen/innotrans2024_freigelaendeflyer.pdf .
Endelig har jeg planer om fortsættelse i en 4. del.
Bedste hilsener
Niels