Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Besøg ved InnoTrans 2024 (1. del - 8 fotos)
Besøg ved InnoTrans 2024 (1. del - 8 fotos)
Af Niels Munch. 29/09-24, 16:41.
Seneste redigering: 29/09-24, 16:46 af Niels Munch
I den forgangne uge var der:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

"Bahnhof InnoTrans" var atter spækket med rullende materiel, hvorfra jeg kan vise nogle - forhåbentlig vel udvalgte - stikprøver. "Velkomstparaden" stod STADLER for:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
F.v. FLIRT Akku til Rheinland-Pfalz Süd (DB Regio), RS ZERO brint-prototype og KISS-Cityjet DD EMU til ÖBB.

Da STADLER således har åbnet ballet, kaster vi os over deres prototype på den nye RegioShuttle ZERO, som her er udstillet i brint-versionen (HEMU), men som også kan leveres i Akku-version (BEMU):

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.      Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Køretøjet, som vi behandlede *her* forud for dets præsentation i Berlin allerede den 29.08.2024, havde selvsagt nyhedens interesse, hvorfor det bl.a. ikke var muligt at få tilfredsstillende interiør-fotos.

Måske som InnoTrans' mascot og/eller til glæde for nostalgikere var denne VT 98 atter med i år:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
HANS - HANSeatische Eisenbahn GmbH, Putlitz 798 610-2 (Uerdingen 61965/1956). Kontrasten til øvrige tog er vistnok ret tydelig

Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega OTS fra den lille gruppe af privatbanefolk, der atter i 2024 besøgte messen.

En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her: https://www.innotrans.de/innotrans/innotrans-2024/inno-media-2024/downloads/alle-sprachen/innotrans2024_freigelaendeflyer.pdf .

Endelig har jeg planer om en fortsættelse i 2. del.

Bedste hilsener
Niels     
 

Herligt.

Ja, der var rigtig mange nyheder - og også en hel del, der var gemt i montrer, omformulerede præsentationer, og "veltalende folk på standene".

Jeg havde ikke selv tid til at tage (gode) billeder denne gang, men har ladet mig lokke af DJK til både at give et foredrag i København 23. oktober og hjælpe med Innotransskriverier til "Jernbanen". Hvis der er nogen, der har særlige emner, detaljer eller ideer til hvad der bør komme med, kan de skrive enten her eller direkte til mig på lasse@tolpe.dk.
For god ordens skyld: Alle foredrag og skriverier er naturligvis noget, jeg laver ulønnet i "den gode sags tjeneste".

https://www.danskjernbaneklub.dk/index.php/djk-hovedstadsomradet

Omkring RS1 så offentliggjorde Stadler, at prototypen vil blive testet (og homomologeret) hos Erfurter Bahn og Süd Thüringen Bahn. Der er iøvrigt fordele i at teste produktplatforme med brint først, idet brintudgaverne også indeholder batteritraktion.

/Lasse

Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 30/09-24, 09:17Omkring RS1 så offentliggjorde Stadler, at prototypen vil blive testet (og homomologeret) hos Erfurter Bahn og Süd Thüringen Bahn. Der er iøvrigt fordele i at teste produktplatforme med brint først, idet brintudgaverne også indeholder batteritraktion.

Netop Erfurter Bahn (opr. Erfurter Industriebahn) anskaffede i sin tid et antal RS1 af 1. generation, f.eks. denne:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Erfurter Bahn VT 008 (ADtranz 36788/1998) mod Erfurt, Kassel Wilhelmshöhe 06.05.2008 (nm).

VT 008 var bygget som demo-vogn og kom til Erfurter Bahn i 1999. Til sammenligning:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
STADLER Zero prototype på InnoTrans, 26.09.2024 (OTS).

Som beskrevet *her* var togfabrikkerne indbudt til på en konference i Karlsruhe den 30. - 31. marts 1995 at komme med deres bud på "nye lette dieseltog", som kunne matche en idéspecifikation fra Verband Deutscher Verkehrsunternehmen (VDV).

Henschel fremlagde sine idéer til den senere så kendte RegioShuttle med en brochure:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fra ABB Henschel's 1995-prospekt (arkiv: nm).

Hvis Siemens Düwag ikke var kommet først på markedet med sin RegioSprinter, kunne NærumBanen dengang meget vel have anskaffet RegioShuttle.

M.v.h.
Niels   

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

DSB E 973

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak