Citat fra: tgsen Dato 17/10-24, 18:35Citat fra: bjarkemm Dato 17/10-24, 17:53Citat fra: andersj Dato 3/03-24, 12:47Du kan downloade oversigten over de forventede kapacitetsrestriktioner i K25 og K26 her: https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Netredegoerelser/Netredegoerelse-2025
Umiddelbart ser det ud til at blive totalspærring Skanderborg-Aarhus fra 2. januar til og med 12. januar 2026 og derefter enkeltsporsdrift Hørning-Aarhus frem til 13. juli 2026.
Jeg synes stadig at det er helt håbløst at man ikke kan indlægge en enkelt transversal fra venstre til højre spor i sydgående retning lige efter Kongsvang. På den måde kunne enkeltsporsdriften nøjes med at være mellem Kongsvang og Aarhus H og ikke mellem Hørning og Aarhus H - men det vil selvfølgelig gøre Bane DKs del af ombygningen en lille smule dyrere, men betyde al verden for regulariteten i hele ombygningsperioden, og betyde at der ikke skal køres venstresporkørsel på nær inden for Aarhus H.
Jeg pendler daglig på strækningen og må bare konstaterer at der er et betydeligt tidstab ved venstresporskørsel - selv efter ATC kom på venstre spor også.
Øv øv
Bjarke
Kunne man bruge Odderbanens forladte spor?
Næppe. Det begynder først 350 m længere mod nord, og derfor ikke er til gavn.
Men det virker spøjst at man vil støbe broen på stedet, når der tilsyneladende er plads til at støbe den ved siden af banen, og kunne bakse den på plads.
Dog er det betydeligt billigere at støbe på stedet kontra at skulle bakse den på plads, hvilket givet vist er årsagen, nu da BDK ikke skal hæfte for operatørernes udgifter til togbusser.