Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Rejseplanen K25
Gå ned Sider: 1 ... 4 5 [6]
Rejseplanen K25
Af RasmusD. 7/11-24, 09:44.
Jeg tror ikke på at øresundsperronerne står klar den 15. december.

Mere sandsynligt at tognummeret bliver aflyst og et erstatningstog tillyst uden stop på København Syd, eller også bortfalder standsningen.

Rejseplanen K25
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 7/11-24, 10:39.
Skulle det glibbe og standsningen må flyttes fra København Syd til København Ørestad (som de ellers har brugt) magter Snälltåget nok at underrette deres kunder pr. mail eller SMS.

Værre bliver det for DSB der dagen efter (om mandagen) også skulle begynde at standse der.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Rejseplanen K25
Af thomastog. 7/11-24, 10:54.
Citat fra: Per Holm Dato  7/11-24, 10:39Skulle det glibbe og standsningen må flyttes fra København Syd til København Ørestad (som de ellers har brugt) magter Snälltåget nok at underrette deres kunder pr. mail eller SMS.

Værre bliver det for DSB der dagen efter (om mandagen) også skulle begynde at standse der.

?

En køreplan, der inkluderer standsning på Købehnhavn Syd, på vej til/fra Kalvebod.

Hvis ikke perronerne meldes klar(e), så en enkelt tog-anmeldelse, der aflyser standsningen, for udvalgt tog-numre, på København Syd, i en periode. Indtil perronerne er klar til brug.

Det er jo ikke meget anderledes, end når der er sporarbejde, og tog omlægges, eller stationer/strækninger lukkes i en periode.

Så hvad mener du med "Værre bliver det for DSB .." ?

Rejseplanen K25
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 7/11-24, 11:16.
Seneste redigering: 7/11-24, 11:21 af Per Holm
Togene skulle under alle omstændigheder gerne kunne passere Nel sp. 21 og/eller 22 - profilfriheden bør være i orden - det er bare et spørgsmål om hastigheden kortvarigt kan nedsættes til 0 m/s.

Ved ændret standsningssted vil Snälltåget kun skulle underrette et begrænset antal, af dem kendte, kunder. Hvis DSB på et tidspunkt har været ude og tale om standsninger på Nel risikerer de at skulle offentligt ud til en større kreds. Det kan blive mere besværligt.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Rejseplanen K25
Af thomastog. 7/11-24, 12:00.
Citat fra: Per Holm Dato  7/11-24, 11:16Togene skulle under alle omstændigheder gerne kunne passere Nel sp. 21 og/eller 22 - profilfriheden bør være i orden - ..

Ved du godt, at der allerede kører planlagte tog den vej ?

Citat fra: Per Holm Dato  7/11-24, 11:16.. det er bare et spørgsmål om hastigheden kortvarigt kan nedsættes til 0 m/s.


??

Citat fra: Per Holm Dato  7/11-24, 11:16Ved ændret standsningssted vil Snälltåget kun skulle underrette et begrænset antal, af dem kendte, kunder. Hvis DSB på et tidspunkt har været ude og tale om standsninger på Nel risikerer de at skulle offentligt ud til en større kreds. Det kan blive mere besværligt.

Det kan og gør man jo allerede i dag, i andre situationer. Kan ikke se det besværlige i "Da perronerne ikke er klar på København Syd standser {disse tog} ikke på København Syd. Brug rejseplan til at finde alternative ruter".

Så hvordan mener du, at det er anderledes, sammenlignet med når man i dag omlægger tog til andre strækninger, eller lukker stationer/strækning under sporarbejde ?

Rejseplanen K25
Af RasmusD. 7/11-24, 13:14.
Citat fra: Per Holm Dato  7/11-24, 11:16Hvis DSB på et tidspunkt har været ude og tale om standsninger på Nel risikerer de at skulle offentligt ud til en større kreds. Det kan blive mere besværligt.

Det er et ret stort "hvis". Har DSB overhovedet lovet nogen, at de kan komme af på København Syd med tog til/fra lufthavnen? Måske er det værd at afklare, inden man begynder at spekulere i kundekommunikation.

Rejseplanen K25
Af emc. 7/11-24, 20:36.
Citat fra: RasmusD Dato  7/11-24, 13:14Det er et ret stort "hvis". Har DSB overhovedet lovet nogen, at de kan komme af på København Syd med tog til/fra lufthavnen? Måske er det værd at afklare, inden man begynder at spekulere i kundekommunikation.

Det fremgår i hvert fald ikke af Rejseplanen, at man skal kunne komme direkte fra Lufthavnen til Kbh Syd i k25.

Rejseplanen K25
Af Theis Andersen. 7/11-24, 21:17.
Citat fra: RasmusD Dato  7/11-24, 13:14
Citat fra: Per Holm Dato  7/11-24, 11:16Hvis DSB på et tidspunkt har været ude og tale om standsninger på Nel risikerer de at skulle offentligt ud til en større kreds. Det kan blive mere besværligt.

Det er et ret stort "hvis". Har DSB overhovedet lovet nogen, at de kan komme af på København Syd med tog til/fra lufthavnen? Måske er det værd at afklare, inden man begynder at spekulere i kundekommunikation.
Det har de faktisk. overfor pendlergruppen på Lille Syd i et udkast til K25 fra foråret.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

 https://www.facebook.com/groups/pendlerpaalillesyd/permalink/2070128846696465/?locale=da_DK


Rejseplanen K25
Af Krabsen. 7/11-24, 21:42.
"udkast"...

Rejseplanen K25
Af steenth. 8/11-24, 09:31.
Citat fra: Krabsen Dato  7/11-24, 21:42"udkast"...
I februar/marts fryser DSB køreplanen, hvor præsentantionen er fra, så den kan sendes til Transportministeriet, som skal kigge på om de overholder de rammer, som er sat og hvad for nogle afvigelser, som skal tages hensyn til. Så den er tæt på den endelige køreplan på det tidspunkt. Udkast til køreplan bruges også til søge om kanaltildeling hos Banedanmark. Jeg har kun få afvigelser fra februar til endelige køreplan. Og en af dem, var et ønske fra DSB som blev afvist af ministeriet.

Rejseplanen K25
Af thomastog. 8/11-24, 10:58.
Citat fra: steenth Dato  8/11-24, 09:31
Citat fra: Krabsen Dato  7/11-24, 21:42"udkast"...
I februar/marts fryser DSB køreplanen, hvor præsentantionen er fra, så den kan sendes til Transportministeriet, som skal kigge på om de overholder de rammer, som er sat og hvad for nogle afvigelser, som skal tages hensyn til. Så den er tæt på den endelige køreplan på det tidspunkt. Udkast til køreplan bruges også til søge om kanaltildeling hos Banedanmark. Jeg har kun få afvigelser fra februar til endelige køreplan. Og en af dem, var et ønske fra DSB som blev afvist af ministeriet.

Endnu en ting man tilsyneladende har ændret fra udkastet, er jo standsningen på København S for tog 2xx. I hvertfald hvis man sammenligner den netop  udsendte TKØ og det udkast der er vist her i tråden.

Gå op Sider: 1 ... 4 5 [6]

Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak