Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Rejseplanen K25
Gå ned Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
Rejseplanen K25
Af mgameing123. 2/10-24, 12:42.
Citat fra: andersj Dato  2/10-24, 12:08Det er Midttrafik du skal spørge ang. tilpasning af busafgange til togafgange. I den ny køreplan kører regionaltoget fra Vejle 13:32, så det må da give aflastning til den overfyldte 202-afgang klokken 13:40 - hvis altså passagererne skal fra stationsområdet i Vejle til stationsområdet i Hedensted. 


K25 for Nordjyske Jernbaner er nu også lagt op på Rejseplanen og her tilpasses køreplanen også til de ændrede tider på fjerntrafikken. Derudover køres Aalborg Nærbane i sit helt eget lukket system Aalborg Lufthavn-Skørping i K25, hvilket forventes at være sidste år at Nordjyske Jernbaner betjener Aalborg Lufthavn. Fra K26 skal DSB køre derud to gange i timen med både ICL og IC, mens NJ skal fortsætte til Skørping to gange i timen med toget fra hhv. Hirtshals og Skagen. Om det ene af togene skal fortsætte til Hobro er endnu ikke afklaret.
Er 17 minutter nok til at gå fra Rødkilde Gymnasium til Stationen? Hvis ja så vil 202 afgangen 100% være mindre fyldt.

Rejseplanen K25
Af andersj, Aalborg. 2/10-24, 13:44.
Citat fra: mgameing123 Dato  2/10-24, 12:42
Citat fra: andersj Dato  2/10-24, 12:08Det er Midttrafik du skal spørge ang. tilpasning af busafgange til togafgange. I den ny køreplan kører regionaltoget fra Vejle 13:32, så det må da give aflastning til den overfyldte 202-afgang klokken 13:40 - hvis altså passagererne skal fra stationsområdet i Vejle til stationsområdet i Hedensted. 


K25 for Nordjyske Jernbaner er nu også lagt op på Rejseplanen og her tilpasses køreplanen også til de ændrede tider på fjerntrafikken. Derudover køres Aalborg Nærbane i sit helt eget lukket system Aalborg Lufthavn-Skørping i K25, hvilket forventes at være sidste år at Nordjyske Jernbaner betjener Aalborg Lufthavn. Fra K26 skal DSB køre derud to gange i timen med både ICL og IC, mens NJ skal fortsætte til Skørping to gange i timen med toget fra hhv. Hirtshals og Skagen. Om det ene af togene skal fortsætte til Hobro er endnu ikke afklaret.
Er 17 minutter nok til at gå fra Rødkilde Gymnasium til Stationen? Hvis ja så vil 202 afgangen 100% være mindre fyldt.

Spørgsmålet er vel nærmere om de har lyst til at gå ned til stationen, når der kører en bus lige udenfor døren?

Anders

Rejseplanen K25
Af mgameing123. 2/10-24, 13:54.
Citat fra: andersj Dato  2/10-24, 13:44
Citat fra: mgameing123 Dato  2/10-24, 12:42
Citat fra: andersj Dato  2/10-24, 12:08Det er Midttrafik du skal spørge ang. tilpasning af busafgange til togafgange. I den ny køreplan kører regionaltoget fra Vejle 13:32, så det må da give aflastning til den overfyldte 202-afgang klokken 13:40 - hvis altså passagererne skal fra stationsområdet i Vejle til stationsområdet i Hedensted. 


K25 for Nordjyske Jernbaner er nu også lagt op på Rejseplanen og her tilpasses køreplanen også til de ændrede tider på fjerntrafikken. Derudover køres Aalborg Nærbane i sit helt eget lukket system Aalborg Lufthavn-Skørping i K25, hvilket forventes at være sidste år at Nordjyske Jernbaner betjener Aalborg Lufthavn. Fra K26 skal DSB køre derud to gange i timen med både ICL og IC, mens NJ skal fortsætte til Skørping to gange i timen med toget fra hhv. Hirtshals og Skagen. Om det ene af togene skal fortsætte til Hobro er endnu ikke afklaret.
Er 17 minutter nok til at gå fra Rødkilde Gymnasium til Stationen? Hvis ja så vil 202 afgangen 100% være mindre fyldt.

Spørgsmålet er vel nærmere om de har lyst til at gå ned til stationen, når der kører en bus lige udenfor døren?
Det gøre der ikke. 202/205 dubleringen køre kun kl. 15 så det duer ikke til når de får fri kl 13.15

Rejseplanen K25
Af mgameing123. 2/10-24, 13:56.
Citat fra: andersj Dato  2/10-24, 13:44
Citat fra: mgameing123 Dato  2/10-24, 12:42
Citat fra: andersj Dato  2/10-24, 12:08Det er Midttrafik du skal spørge ang. tilpasning af busafgange til togafgange. I den ny køreplan kører regionaltoget fra Vejle 13:32, så det må da give aflastning til den overfyldte 202-afgang klokken 13:40 - hvis altså passagererne skal fra stationsområdet i Vejle til stationsområdet i Hedensted. 


K25 for Nordjyske Jernbaner er nu også lagt op på Rejseplanen og her tilpasses køreplanen også til de ændrede tider på fjerntrafikken. Derudover køres Aalborg Nærbane i sit helt eget lukket system Aalborg Lufthavn-Skørping i K25, hvilket forventes at være sidste år at Nordjyske Jernbaner betjener Aalborg Lufthavn. Fra K26 skal DSB køre derud to gange i timen med både ICL og IC, mens NJ skal fortsætte til Skørping to gange i timen med toget fra hhv. Hirtshals og Skagen. Om det ene af togene skal fortsætte til Hobro er endnu ikke afklaret.
Er 17 minutter nok til at gå fra Rødkilde Gymnasium til Stationen? Hvis ja så vil 202 afgangen 100% være mindre fyldt.

Spørgsmålet er vel nærmere om de har lyst til at gå ned til stationen, når der kører en bus lige udenfor døren?
En anden problem med de nye regionaltog tider er at nu har man mistede den gode skiftemulighed mellem Struertoget fra Vejle ved minuttallet :03

Lige nu ankommer Regionaltoget fra Hedensted ved minuttallet :47 så dette skiftemulighed bliver ødelagt. Vi kan kun håbe 202 vil være nok.

Rejseplanen K25
Af Mikkelhk, Lunderskov. 3/10-24, 13:33.
Det er vist ikke nævnt tidligere, med GoCollectives tog ligger også på Rejseplanen frem til og med onsdag 18/12. Om de har været tilgængelige lige så længe som DSBs tog ved jeg ikke.

Hilsen Mikkel

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 4/10-24, 11:39.

Rejseplanen K25
Af Mikkelhk, Lunderskov. 4/10-24, 11:47.

Hilsen Mikkel

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 4/10-24, 12:01.
Citat fra: Mikkelhk Dato  4/10-24, 11:47
Citat fra: Ncard00 Dato  4/10-24, 11:39Så er K25 tilgængelig på DSB's hjemmeside:

https://www.dsb.dk/trafikinformation/ny-koreplan-fra-15.-december-2024/
Dog kun for Sjælland og Lolland-Falster indtil videre: https://www.dsb.dk/trafikinformation/koereplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/ .

Ja, men man kan ihvertfald læse om de vigtigste nyheder, også i Jylland og på Fyn på K25 siden :)

Rejseplanen K25
Af emc. 14/10-24, 19:57.
Citat fra: Ncard00 Dato 23/09-24, 10:13Måske flere afgange med el tog fra Vordingborg end de nuværende 2 morgenafgange.

Ifølge Rejseplanen er der fortsat kun 2 afgange fra Vordingborg, og intet i modsatte retning. Så den forbliver en dieselstation til Storstrømsbroen bliver indviet.

Rejseplanen K25
Af Mikkelhk, Lunderskov. 6/11-24, 18:13.
Så kan man slå sig løs i Tjenestekøreplanerne for K25 - både TKØ, TKV og TKG er nu tilgængelige på Banedanmarks hjemmeside: https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Kapacitet/Tjenestekoereplaner.

Hilsen Mikkel

Rejseplanen K25
Af vestjyden. 6/11-24, 19:01.

Mvh Vestjyden

Rejseplanen K25
Af Mikkelhk, Lunderskov. 6/11-24, 19:03.
NØRDEALARM: Jeg bemærker at både GoCollective og alle privatbanerne i K25 har fået ekstremt mange togkategorier. Der skelnes i øst f.eks. imellem Lokaltog på hver enkel af deres strækninger, og i vest hos GoCollective på tog der kun kører på Banedanmarks infrastruktur (f.eks. Esbjerg-Varde), og tog der kører både på Banedanmarks og "fremmed" infrastruktur (f.eks. Esbjerg-Nørre Nebel på Vestbanen). Til og med K24 har disse tog overordnet set heddet NP/PP for Nordjyske, PP/MP for Midtjyske, LP/PP for Lokaltog og RA/PP for GoCollective/Arriva.
Det kan muligvis skyldes overgangen til Signalprogrammet på flere af disse strækninger, og at man derfor har ønsket at opdele de enkelte strækninger/kørsler endnu mere end de var hidtil, i form af en separat togkategori til hver (del-)strækning.

Hilsen Mikkel

Rejseplanen K25
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 6/11-24, 19:32.
Seneste redigering: 6/11-24, 19:38 af Per Holm
Ser ud til 2024-12-15 08:43/08:45 og 13:50/13:57 bliver RS 307 og RS 304  første "officielle" tog til at "klappe kaj" på en NELs nye "Øresundsperroner" - eller er det bare mig der læser forkert?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Rejseplanen K25
Af Frank Poulsen. 6/11-24, 19:50.
Næppe. Hvis ikke perronerne er klar til DSB, så er de jo nok heller ikke til andre. Så det er nok et spørgsmål om hvornår det bliver rettet til.

Rejseplanen K25
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 6/11-24, 20:00.
Seneste redigering: 6/11-24, 20:01 af Per Holm
Perronen ved spor 21 ser ret "færdig" ud og vil formentlig kunne tilgås direkte fra Følager.

Trapperne omkring tunnelen så i går aftes ud som om støbearbejdet - bort set fra elevatorfundamenterne - nok kunne blive gangbart i løbet af en måned.

Nu har vi alligevel rendt rundt, nærmest på en byggeplads og gør det endnu, når vi skal til og fra linje F eller M, så det ville nok kunne gå for en tid til Øresundsperronerne også.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere
DSB ME 1530

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak