Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Rejseplanen K25
Gå ned Sider: 1 2 3 [4] 5 6
Rejseplanen K25
Af thomastog. 30/09-24, 09:33.
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 22:07
Citat fra: thomastog Dato 28/09-24, 21:49
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 19:52Men så kan man jo bruge en anden IC4 eller en IC3. ..

Så en anden IC4 der lige flytter den ud under køreledning, så en EB kan få fat i den ? Hvorfor så ikke bare et diesel-lok til at starte med ?

Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 19:52.. Det er ikke mange uger siden en IC3 måtte bringe en nedbrudt IC4 til Kalundborg fra et sted på Nordvestbanen.

En enkelt motor der står af, og ikke kan trække, så har du et nedbrudt tog. Hvorfor ikke bare et diesel-lok til at starte med, hvis man havde haft et ?

Man har klaret sig uden lokomotiver indtil nu ved nedbrud på togsæt hos DSB, så det vil man jo nok også kunne fremadrettet. Defekte IC4'ere er også blevet transporteret til Aarhus af en ikke-defekt IC4 indtil nu. 
Øh ja, men det handler det her jo heller ikke om, som du jo selv skriver i næste afsnit..

Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 22:07Det hele handlede egentlig også om planlagte transporter af IC4 mellem Fredericia og værkstedet i Aarhus når strækningen er udstyret med ETCS og togene derfor ikke kan køre derop selv.
Korrekt. Der antydes at der skaffes adgang til et diesel-log med ETCS, som løser det behov.

Du mod-argumenterer med at man indtil nu har løst det med IC3 og IC4, til at trække defekt materiel til Aarhus.

Jeg fremfører at man jo ikke kan bruge IC4, når der kommer ETCS Fredericia-Aarhus, og hvis man brugte IC3, så risikerer man et nedbrudt tog, hvis blot en motor ikke kan trække med.

Det samme gør sig i øvrigt gældende med IC4, blot én PP (motor) der ikke trækker med, og så har man et nedbrudt tog.

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 11:13.
Citat fra: hj Dato 30/09-24, 08:24
Citat fra: Ncard00 Dato 28/09-24, 12:05Ja, og Sønderborg togene får 7 minutter kortere rejsetid i K25, så vidt jeg kan se. Hvad er planerne egentlig m.h.t. rejsetiden København-Sønderborg efter 2030, 3 timer, eller stadig højere?
Det kan man læse i DSB's trafikkontrakt (bilag 6)
K24-27: 3.27
K28: 3.23
K29-31: 3.18
K32-33: 3.11
Med en køretid på 3.21 i K25 er DSB altså faktisk foran kravene i trafikkontrakten.
https://www.trm.dk/publikationer/2023/dsb-kontrakt
/hj

Ja, nemlig, de er foran, hvilket vi sige at de i princippet også kan ende med at være foran kravene i K32-33, og rejsetiden faktisk bliver endnu lavere end det som står her, fordi de fx kan vælge at lave flere ICL+ afgange eller lignende. I K25 vil de også være foran til både Aalborg, Holbæk, og flere andre steder, i forhold til K25 kontrakten. Tænker det må være muligt at komme ned på 3 timer, hvis man dropper nogle stop undervejs, og opgradérer Tinglev-Sønderborg til 160km/t?

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 11:15.
Har netop fået svar fra lokaltog om, at deres køreplan vil kunne ses i rejseplanen fra d. 15. oktober. når man vælger d. 15-16/12 eller længere frem. Eneste store nyhed her er vel kortere rejsetid på Østbanen, samt direkte tog Roskilde-Rødvig i stedet for Faxe, eller er der andre nyheder for lokaltog i K25?

Rejseplanen K25
Af Thomas Larsen. 30/09-24, 12:00.
Kvarterdrift Hårlev - Køge.

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 13:21.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 30/09-24, 12:00Kvarterdrift Hårlev - Køge.

Nårh ja, det er rigtigt.

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 13:31.
Hvad med ICL+? Den kan jeg ikke finde efter d. 15/12?

Derudover er DSB 3 minutter langsommere til Århus fra København H end kontrakten med ICL, 7 minutter hurtigere til Esbjerg med IC, 2 minutter langsommere til Næstved, og dermed det samme til Nykøbing F, men samlet set er de foran deres kontrakt m.h.t. rejsetid, så er da altid noget.

Rejseplanen K25
Af Mads. 30/09-24, 15:22.
Citat fra: Ncard00 Dato 30/09-24, 13:31Hvad med ICL+? Den kan jeg ikke finde efter d. 15/12?

Derudover er DSB 3 minutter langsommere til Århus fra København H end kontrakten med ICL, 7 minutter hurtigere til Esbjerg med IC, 2 minutter langsommere til Næstved, og dermed det samme til Nykøbing F, men samlet set er de foran deres kontrakt m.h.t. rejsetid, så er da altid noget.
Der er et stop mere i køreplanen end forudsat i kontrakten, mellem Kbh og Næstved.

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 15:39.
Citat fra: Mads Dato 30/09-24, 15:22
Citat fra: Ncard00 Dato 30/09-24, 13:31Hvad med ICL+? Den kan jeg ikke finde efter d. 15/12?

Derudover er DSB 3 minutter langsommere til Århus fra København H end kontrakten med ICL, 7 minutter hurtigere til Esbjerg med IC, 2 minutter langsommere til Næstved, og dermed det samme til Nykøbing F, men samlet set er de foran deres kontrakt m.h.t. rejsetid, så er da altid noget.
Der er et stop mere i køreplanen end forudsat i kontrakten, mellem Kbh og Næstved.

Det er selvfølgelig rigtigt, men ved du noget om ICL+, hvornår det kommer tilbage, hvilket materiel skal køre det, frekvens/afgange om dagen, rejsetid, stop osv.?

Rejseplanen K25
Af hj. 30/09-24, 17:06.
Citat fra: Ncard00 Dato 30/09-24, 15:39Det er selvfølgelig rigtigt, men ved du noget om ICL+, hvornår det kommer tilbage, hvilket materiel skal køre det, frekvens/afgange om dagen, rejsetid, stop osv.?
Jeg vil da gætte på at de ikke kommer tilbage før ombygningen af Aarhus H er færdig.
Men interessant er at DSB har luftet muligheden for at bruge Talgo-stammer til Lyn+ fra K27:
https://www.ft.dk/samling/20222/aktstykke/aktstk.115/aktstykke/1965845/2723653.pdf
/hj

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 17:16.
Citat fra: hj Dato 30/09-24, 17:06
Citat fra: Ncard00 Dato 30/09-24, 15:39Det er selvfølgelig rigtigt, men ved du noget om ICL+, hvornår det kommer tilbage, hvilket materiel skal køre det, frekvens/afgange om dagen, rejsetid, stop osv.?
Jeg vil da gætte på at de ikke kommer tilbage før ombygningen af Aarhus H er færdig.
Men interessant er at DSB har luftet muligheden for at bruge Talgo-stammer til Lyn+ fra K27:
https://www.ft.dk/samling/20222/aktstykke/aktstk.115/aktstykke/1965845/2723653.pdf
/hj

Fed idé, synes jeg også ville være oplagt, ihvertfald indtil femern tunnellen er åbnet, og der bliver kapacitet nok til, at alle Talgo stammerne kan bruges til København/Århus - Hamborg med timedrift, men så igen, når man nu ender med at få hele 16 Talgo stammer, fordi der kommer styrevogne, så må der vel være rigeligt med materiel til både Hamborg/Berlin, ICL+, Oslo, Prag, Amsterdam, eller hvad der nu eller er planer om at bruge dem til.

Rejseplanen K25
Af andersj, Aalborg. 30/09-24, 18:30.
Lyn+ er i K25 afkortet til København-Odense-Fredericia og omklassificeret til ICL. Det ser dog ud til at der køres videre til Aarhus som regionaltog efter et kort ophold på 5 minutter (spornummer er det samme for togene i begge retninger i Fredericia)

Der er afgang fra København H på hverdage:
7:22
13:22
15:22

Der er afgang fra Aarhus (Re) / Fredericia (ICL) på hverdage:
05:33 / 06:52
15:33 / 16:52

Dertil kører der et tog i samme togsystem (ICL 6xx) fra Odense 06:19 med stop i Nyborg og Slagelse til København H.


Anders

Rejseplanen K25
Af Time will tell. 30/09-24, 21:07.
Citat fra: andersj Dato 30/09-24, 18:30Det ser dog ud til at der køres videre til Aarhus som regionaltog efter et kort ophold på 5 minutter (spornummer er det samme for togene i begge retninger i Fredericia)
Det er nu ikke tilfældet da det er 425 og 457 der fortsætter som 3325/3357.

På nuværende tidspunkt er de endelige sporbenyttelser ikke lagt ind

Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 23:04.
Citat fra: andersj Dato 30/09-24, 18:30Lyn+ er i K25 afkortet til København-Odense-Fredericia og omklassificeret til ICL. Det ser dog ud til at der køres videre til Aarhus som regionaltog efter et kort ophold på 5 minutter (spornummer er det samme for togene i begge retninger i Fredericia)

Der er afgang fra København H på hverdage:
7:22
13:22
15:22

Der er afgang fra Aarhus (Re) / Fredericia (ICL) på hverdage:
05:33 / 06:52
15:33 / 16:52

Dertil kører der et tog i samme togsystem (ICL 6xx) fra Odense 06:19 med stop i Nyborg og Slagelse til København H.



Ok, så går jeg ud fra at der ikke længere er pladskrav, eftersom togene ikke længere kører som ICL+?

Rejseplanen K25
Af mgameing123. 2/10-24, 11:40.
Er der nogen der har lyst til at forklar de følgende ting: Hvorfor har manændret For det første: HVORFOR ER REGIONALTOG TIDERNE FORSKUDT MED EN HALVTIME I HEDENSTED?
 
Hvordan kommer intergrationen med 202 at være i den nye køreplan?

Hvorfor er der ikke halvtimesdrift på regionaltoget Fredericia - Aarhus kl 13. og 14. eller bare generelt i dagtimerne.

Fordi kl 13. og 14. er der mange kunder mod Hedensted. Rute 202 afgang kl 13.40 fra Vejle køre så prop fyldt at der er ikke plads til alle.

Rejseplanen K25
Af andersj, Aalborg. 2/10-24, 12:08.
Det er Midttrafik du skal spørge ang. tilpasning af busafgange til togafgange. I den ny køreplan kører regionaltoget fra Vejle 13:32, så det må da give aflastning til den overfyldte 202-afgang klokken 13:40 - hvis altså passagererne skal fra stationsområdet i Vejle til stationsområdet i Hedensted. 


K25 for Nordjyske Jernbaner er nu også lagt op på Rejseplanen og her tilpasses køreplanen også til de ændrede tider på fjerntrafikken. Derudover køres Aalborg Nærbane i sit helt eget lukket system Aalborg Lufthavn-Skørping i K25, hvilket forventes at være sidste år at Nordjyske Jernbaner betjener Aalborg Lufthavn. Fra K26 skal DSB køre derud to gange i timen med både ICL og IC, mens NJ skal fortsætte til Skørping to gange i timen med toget fra hhv. Hirtshals og Skagen. Om det ene af togene skal fortsætte til Hobro er endnu ikke afklaret.

Anders

Gå op Sider: 1 2 3 [4] 5 6
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak