Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 22:07Citat fra: thomastog Dato 28/09-24, 21:49Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 19:52Men så kan man jo bruge en anden IC4 eller en IC3. ..
Så en anden IC4 der lige flytter den ud under køreledning, så en EB kan få fat i den ? Hvorfor så ikke bare et diesel-lok til at starte med ?
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 19:52.. Det er ikke mange uger siden en IC3 måtte bringe en nedbrudt IC4 til Kalundborg fra et sted på Nordvestbanen.
En enkelt motor der står af, og ikke kan trække, så har du et nedbrudt tog. Hvorfor ikke bare et diesel-lok til at starte med, hvis man havde haft et ?
Man har klaret sig uden lokomotiver indtil nu ved nedbrud på togsæt hos DSB, så det vil man jo nok også kunne fremadrettet. Defekte IC4'ere er også blevet transporteret til Aarhus af en ikke-defekt IC4 indtil nu.
Øh ja, men det handler det her jo heller ikke om, som du jo selv skriver i næste afsnit..
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 22:07Det hele handlede egentlig også om planlagte transporter af IC4 mellem Fredericia og værkstedet i Aarhus når strækningen er udstyret med ETCS og togene derfor ikke kan køre derop selv.
Korrekt. Der antydes at der skaffes adgang til et diesel-log med ETCS, som løser det behov.
Du mod-argumenterer med at man indtil nu har løst det med IC3 og IC4, til at trække defekt materiel til Aarhus.
Jeg fremfører at man jo ikke kan bruge IC4, når der kommer ETCS Fredericia-Aarhus, og hvis man brugte IC3, så risikerer man et nedbrudt tog, hvis blot en motor ikke kan trække med.
Det samme gør sig i øvrigt gældende med IC4, blot én PP (motor) der ikke trækker med, og så har man et nedbrudt tog.