Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
Gå ned Sider: 1 2 [3] 4
K25
Af thomastog. 15/10-24, 14:54.
Citat fra: Niels Munch Dato 15/10-24, 09:16
Citat fra: mgameing123 Dato 15/10-24, 01:48Er der overhovede en admin her på dette forum? Jeg synes jeg har aldrig set en før.

Så se bare her: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2.0.html - både en webmaster og en moderator, som a.h.t. ytringsfriheden er meget langmodige.

Er det stadig Bjarne Larsen der er moderator, som det skrives på det link ?

K25
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 15/10-24, 15:24.
Citat fra: thomastog Dato 15/10-24, 14:54
Citat fra: Niels Munch Dato 15/10-24, 09:16
Citat fra: mgameing123 Dato 15/10-24, 01:48Er der overhovede en admin her på dette forum? Jeg synes jeg har aldrig set en før.

Så se bare her: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2.0.html - både en webmaster og en moderator, som a.h.t. ytringsfriheden er meget langmodige.
Ja, og jeg har set opslag fra han ikke bare i dette århundrede men i år faktisk.

K25
Af thomastog. 15/10-24, 15:57.
Citat fra: Michael Deichmann Dato 15/10-24, 15:24
Citat fra: Niels Munch Dato 15/10-24, 09:16Så se bare her: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2.0.html - både en webmaster og en moderator, som a.h.t. ytringsfriheden er meget langmodige.
Ja, og jeg har set opslag fra han ikke bare i dette århundrede men i år faktisk.

Noget er gået galt i din citering, jeg har ikke skrevet linjen "Ja, og jeg har set opslag fra ..".

Så du mener at Bjarne stadig er moderator ?

K25
Af Niels Munch. 15/10-24, 17:42.
Citat fra: thomastog Dato 15/10-24, 14:47(lur mig om ikke denne afstikker også bliver slettet)

Det gør den muligvis, hvis webmaster mener, dit generelle problem med "grænser" bedre diskuteres i hans velkomstindlæg, hvor han bl.a. indbyder: "Svar gerne på dette indlæg, hvis du har spørgsmål til brugen af forummet."

K25
Af thomastog. 15/10-24, 21:42.
Citat fra: Niels Munch Dato 15/10-24, 17:42
Citat fra: thomastog Dato 15/10-24, 14:47(lur mig om ikke denne afstikker også bliver slettet)

Det gør den muligvis, hvis webmaster mener, dit generelle problem med "grænser" bedre diskuteres i hans velkomstindlæg, hvor han bl.a. indbyder: "Svar gerne på dette indlæg, hvis du har spørgsmål til brugen af forummet."

Jeg har ingen problemer med grænser. Jeg har derimod et problem med, at skulle efterleve nogle Kafkask'e regler, uden at vide hvad de er.

Og hvis denne afstikker, lydløst slettes, vil jeg ikke erfare at det ikke er ønskeligt her; ligeledes heller ikke vide at det skulle ske et andet sted.

Ligeledes kan ingen andre der søger svar, inden de skriver, finde den oplysning...

K25
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 16/10-24, 06:55.
Citat fra: thomastog Dato 15/10-24, 15:57
Citat fra: Michael Deichmann Dato 15/10-24, 15:24
Citat fra: Niels Munch Dato 15/10-24, 09:16Så se bare her: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2.0.html - både en webmaster og en moderator, som a.h.t. ytringsfriheden er meget langmodige.

Noget er gået galt i din citering, jeg har ikke skrevet linjen "Ja, og jeg har set opslag fra ..".

Så du mener at Bjarne stadig er moderator ?

Ja.

K25
Af Thomas123. 16/10-24, 16:39.
Køreplanerne fra lokaltog er nu tilgængelige
https://www.lokaltog.dk/trafikinformation/planlagte-aendringer/nye-koereplaner-15-december/

Regionsrådet i Hovedstaden skal tage stilling til en trafikbestilling for 2025 d. 22 oktober, så muligvis kan køreplanen for lokalbanerne i nordsjælland ændre sig (eller vil de nye køreplaner først gælde fra næste sommer), hvis trafikbestillingen vedtages.

K25
Af Niels Munch. 16/10-24, 18:01.
Citat fra: thomastog Dato 15/10-24, 21:42

Jeg har ingen problemer med grænser. Jeg har derimod et problem med, at skulle efterleve nogle Kafkask'e regler, uden at vide hvad de er.

Og hvis denne afstikker, lydløst slettes, vil jeg ikke erfare at det ikke er ønskeligt her; ligeledes heller ikke vide at det skulle ske et andet sted.

Ligeledes kan ingen andre der søger svar, inden de skriver, finde den oplysning...

Jamen stakkels mand, så har du jo kun din egen dømmekraft tilbage.

K25
Af thomastog. 16/10-24, 18:35.
Citat fra: Niels Munch Dato 16/10-24, 18:01
Citat fra: thomastog Dato 15/10-24, 21:42

Jamen stakkels mand, så har du jo kun din egen dømmekraft tilbage.

Det har jeg jo ikke.

Når jeg/ingen kender reglerne. Hvordan skulle jeg så kunne vurdere om en grænse/regeler overtrådt, når man ikke ved hvor grænsen går, og reglerne ikke er kendte af deltagerne.

K25
Af Petteri. 16/10-24, 18:51.
Hold da op. Nu er debatten om "K25" ved at blive afsporet.

Først og fremmest. Det er muligt at søge efter emner i hovedmenuen af debatten. Så havde det været muligt at finde ud af, om der var andre emner om det samme

Dernæst er jeg enig i, at det er svært at vide hvor grænsen går for, hvad der må skrives og ikke skrives. Jeg oplever nogen på forum går rimelig hårdt til andre, men det har ingen konsekvenser fordi ingen fortæller dem, at de måske lige har været lidt for grove og så fortsætter de.

Når det gælder K25. Så er spændt på hvordan det kommer til at køre. Det bliver spændende med el-tog til Holbæk (i hvert fald på afgangene der kører til og fra Helsingør) og så er jeg spændt på hvordan rettigheden bliver i Sønderjylland nu hvor 57xx-togene mellem Fredericia og Flensburg kører forskudt i forhold til 3xx-togene mellem København H og Hamburg.
Jeg kommer også til nysgerrigt i at følge med i,hvordan det nye koncept med grænsekontrol i toget kommer til at påvirke afgangene, da både dansk politi nu har fået mulighed for at stå på toget i Flensburg og tysk politi i Padborg. Jeg tror ikke det hjælper det store, når det "store tog" fra Hamburg ankommer, da toget jo som bekendt ikke standser mellem Schleswig og Padborg. Det er ofte den der bliver forsinket.

K25
Af Svend. 16/10-24, 22:18.
Citat fra: Petteri Dato 16/10-24, 18:51Hold da op. Nu er debatten om "K25" ved at blive afsporet.

Først og fremmest. Det er muligt at søge efter emner i hovedmenuen af debatten. Så havde det været muligt at finde ud af, om der var andre emner om det samme

Dernæst er jeg enig i, at det er svært at vide hvor grænsen går for, hvad der må skrives og ikke skrives. Jeg oplever nogen på forum går rimelig hårdt til andre, men det har ingen konsekvenser fordi ingen fortæller dem, at de måske lige har været lidt for grove og så fortsætter de.

Når det gælder K25. Så er spændt på hvordan det kommer til at køre. Det bliver spændende med el-tog til Holbæk (i hvert fald på afgangene der kører til og fra Helsingør) og så er jeg spændt på hvordan rettigheden bliver i Sønderjylland nu hvor 57xx-togene mellem Fredericia og Flensburg kører forskudt i forhold til 3xx-togene mellem København H og Hamburg.
Jeg kommer også til nysgerrigt i at følge med i,hvordan det nye koncept med grænsekontrol i toget kommer til at påvirke afgangene, da både dansk politi nu har fået mulighed for at stå på toget i Flensburg og tysk politi i Padborg. Jeg tror ikke det hjælper det store, når det "store tog" fra Hamburg ankommer, da toget jo som bekendt ikke standser mellem Schleswig og Padborg. Det er ofte den der bliver forsinket.

Det kan jo få et driftsstop i Weiche for at samle dansk politi op.

K25
Af BrianHLK. 29/10-24, 16:54.
Bliver TKØ/TKV ikke udgivet mere eller? De er i hvertfald ikke komme op endnu?

K25
Af Petteri. 29/10-24, 18:33.
Citat fra: Svend Dato 16/10-24, 22:18
Citat fra: Petteri Dato 16/10-24, 18:51Hold da op. Nu er debatten om "K25" ved at blive afsporet.

Det kan jo få et driftsstop i Weiche for at samle dansk politi op.

Politiet må først udføre grænsekontrol når den rammer grænsen, og så er toget alligevel næsten ved perron i Padborg.

K25
Af larsht, København. 29/10-24, 22:25.
Citat fra: BrianHLK Dato 29/10-24, 16:54Bliver TKØ/TKV ikke udgivet mere eller? De er i hvertfald ikke komme op endnu?
Vi er stadig et pænt stykke fra ikrafttrædelsesdatoen

Mvh
Lars

K25
Af Mikkelhk, Lunderskov. 29/10-24, 23:28.
Citat fra: BrianHLK Dato 29/10-24, 16:54Bliver TKØ/TKV ikke udgivet mere eller? De er i hvertfald ikke komme op endnu?
Jeg ville forvente at de bliver tilgængelige på Banedanmarks hjemmeside i løbet af denne eller næste uge.

Hilsen Mikkel

Gå op Sider: 1 2 [3] 4

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak