Jeg vil tillade mig at knytte en kommentar til tråden her.
Jeg er helt på linje med tråd-starter, i at man nogle gange kan være lidt lost i alle de forkortelser og intern terminologi der bruges.
Bevares. jeg har selv været mange år i Forsvaret, og jeg tænker da også, at der er en del "jernbane fag nørder
" der ville stå af, hvis jeg, og nogle andre med baggrund i forsvaret, begyndte at skrive i lingo.
Selvfølgeligt skal man da kunne skrive i fagsprog. Desværre--og her kommer "Elefanten i Rummet", så oplever jeg ofte-ikke så meget herinde, mest på facebook-at når nu nogle "jernbane novicer" som Jeg, spørger ind til hvad der menes, så får man en skriftlig nedgørelse á la :Hvis du ikke selv ved det, så gider JEG da i alt fald IKKE bruge tid på at forklare det for en uvidende klaptorsk som DIG, som svar.
Og det synes jeg er brand hamrende ærgerligt, når folk spørger af interesse eller nysgerrighed.
Heldigvis er mange gode til at forklare. også når jeg møder jer in real life.
Desværre er der nogle enkelte der er så ensporede, at de ikke kan svare udefrakommende ordentligt...og det skræmmer desværre mange væk igen.
Og face the reality... der er færre og færre frivillige der gider jernbane og lokomotiver som hobby, hvilket klubberne lider under... Så er de sgu da eklatant åndsvagt at være ubehøvlede eller nedladende over for nytilkommende der spørger.
Vi kan jo ikke alle være Ole af Erritsø, eller Erik Den store af Sønderjylland (Positivt ment om den begge), der jo vidst må siges at være (igen positivt ment
) nogle af Danmarks Grand old Men and Gods of Railroad
,der både ved næsten alt om alt med jernbane, og som altid er god for en anekdote eller to