Citat fra: Frank Poulsen Dato 10/09-24, 18:41Er ikke sikker på man kan lave dobbeltsporet mens der er trafik ved siden af. Er det ikke derfor det udskydes til Fehmern er ibrugtaget.
Sikkert, men ligesom man har gjort de første 3,5 år med femern, så vidt jeg husker, så kunne man afslutte sporfornyelsen med en totalspærring, hvor der arbejdes 24/7 på dobbeltsporet, indtil det er færdigt, eller der kunne bare arbejdes 24/7 på spornyelsen også.
Synes det er så gammeldags kun at arbejde enten 8-16, om natten, eller i weekenden. I stedet bør man, efter min mening, totalspærre strækninger med sporarbejde, og arbejde 24/7, kun med pauser pga. sikkerhedsregler for vejr, mørke, afventning af leverancer osv.
Dette ville selvfølgelig gøre alle projekter dyrere, men billigere på kort sagt, fordi det pludselig bliver til en investering, som samfundet hurtigere får gavn af. Klimakrisen venter jo ikke, og vil man have folk over på jernbanen, så synes jeg dette er vejen frem, alt efter hvor mange togbusser og sporarbejdefolk man kan få i på én gang.
Ved godt vi er en anelse off topic her, men er bl.a. derfor jeg glæder mig til robotter overtager vores jobs, de kan arbejde 24/7, og meget mere effektivt end vi kan. Hader at se på fx vejarbejde som der ikke bliver arbejdet på. Ville personligt gerne, hvis jeg kunne udføre arbejdet alene, arbejde ekstra, gratis, hvis det betød at projektet blev hurtigere færdigt, altså med kollektive transportprojekter eller vykelstier, ikke motorvejsprojekter.