Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Lidl vil køre feeder-linje Koper - Graz
Lidl vil køre feeder-linje Koper - Graz
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 6/09-24, 16:13.
Lidl er godt nok fremme i skoene.

Annoncerer allerede feedertrafik fra og til Koper (som sammen med Rijeka og Triest er endepunkt for den maritime af silkevejene) selv om Semmering-basistunnel svjv. først står til ibrugtagning 2030.

https://www.soefart.dk/article/view/1116644

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Koper-Graz. Semmering passet ligger længere nordpå. 

Anders

Lidl vil køre feeder-linje Koper - Graz
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 6/09-24, 17:46.
Citat fra: andersj Dato  6/09-24, 17:01Koper-Graz. Semmering passet ligger længere nordpå. 

Sørme ja; min fejl. Med Koralm-tunnelen i drift lader det sig gøre at betjene Graz - problemet ville foreløbig være at komme længe nordpå end Graz, men det er jo ikke hvad Lidl har sat sig for.  :-[

https://infrastruktur.oebb.at/de/projekte-fuer-oesterreich/bahnstrecken/suedstrecke-wien-villach

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1]
 
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Strukton Rail Danmark A/S

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak