Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- IC5/Coradia Stream i Velim
IC5/Coradia Stream i Velim
Af pjl. 1/09-24, 21:48.

IC5/Coradia Stream i Velim
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 1/09-24, 23:35.
Når den nu ikke har interiør - endnu - er det så ikke fordi det udføres et andet sted - eventuelt i Danmark til sin tid?

Den harmonika som IC5 har omkring koblingen, er det af hensyn til sne? Jeg synes ikke jeg har set det på andre tog.

IC5/Coradia Stream i Velim
Af Trainee. 10/09-24, 17:50.
Citat fra: nj_kruse Dato  2/09-24, 07:59Den harmonika som IC5 har omkring koblingen, er det af hensyn til sne? Jeg synes ikke jeg har set det på andre tog.

Så lige dette LinkedIn-opslag, som måske besvarer dit spørgsmål:

https://www.linkedin.com/posts/hubner-group_coradia-publictransport-rail-activity-7239226282931073025-KIX3?utm_source=share&utm_medium=member_android

IC5/Coradia Stream i Velim
Af fkm. 14/10-24, 11:01.
Når man ser billedet, så kører togsættet på fællesboogier bortset fra mellem vogn 2 og 3. Er det tiltænkt at man kan oprangerer dem anerledes, så man både har 4, 5 og 6 vogns sæt ved at bytte lidt rundt?

IC5/Coradia Stream i Velim
Af mpp. 14/10-24, 11:48.
Citat fra: fkm Dato 14/10-24, 11:01Når man ser billedet, så kører togsættet på fællesboogier bortset fra mellem vogn 2 og 3. Er det tiltænkt at man kan oprangerer dem anerledes, så man både har 4, 5 og 6 vogns sæt ved at bytte lidt rundt?

Ifølge Lasse handler det om at kunne få flere motoriserede aksler, så man bedre kan indhente forsinkelser. Der er nogle standardkomponenter man kan vælge mellem, når man designer sådan et tog, og det gør så, at man bedre kan imødekomme de præcise ønsker en kunde har. Man har jo også valgt bredere dobbeltdøre, hvor man i andre lande har valgt modellen med enkeltdøre pga andre behov i de lande.

Gå op Sider:[1]

Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak